Dags att skaffa tossor?...

Redan söndag igen. Helgerna går så snabbt! I går tog jag sovmorgon och kollade sen på film innan jag hastade iväg för att köpa färg till håret och sen runt halvastan för att köpa nya dammsugarpåsar. Ska det vara så svårt? På stora Coop fanns det inte några alls till min dammsugare, sen var jag till Elgiganten där den är köpt, slut förstås och sen till ett sista ställe där jag hittade. Hade dammsugat och städat så fint i torsdags, men sen var ju fastighetsskötaren in med mitt nya kylskåp och skulle rensa avloppet i badrummet. Sen såg det inte alls lika fint ut på golven längre. Fick dammsuga igen och tvätta golven. Varför ska det vara okej för fastighetsskötare o andra som ska fixa nåt i hemmet att gå in med skorna när de är så skitiga att de står för sig själva? Finns undantag men det är inte många. Då är det ofta om man är hemma själv. Kanske får börja som dagis att ha tossor vid ytterdörren...? Jaja, dammsuga och torka golven fick jag göra igen i alla fall.

På kvällen kom svägerskan med lilla H som nu är 3 veckor gammal. Brorsan var iväg till Dalarna och spelade rinkbandycup. Vi käkade Pangalusfisk med pommes och wokade grönsaker. Var tänkt att vi skulle ha sallad till, men åter igen fick jag slänga saker som varit i kylen. Denna gången för att det varit för kallt. Fastighetsskötaren ställde in det för kallt så min sallad frös och hängde som en vissen kamel när jag sköljde den och gurkan ska vi inte tala om. Hade kunnat döda med den! Så fick skruva ner gradantalet. Finns ju ingen mätare så man ser hur kallt det är. Får väl ställa in termometern kanske. Sen ska jag läsa i instuktionerna till mitt förra kylskåp vad som står. Detta är en nyare variant, men ändå samma märke och rättså snarlikt. De lämnade nämnligen ingen instruktionshandbok till detta.

Idag har jag fullt schema. Ska jag hem till M & K och käka mat och hjälpa dem med deras dator lite. Sen ska jag hem till pappa och hjälpa till med en grej på datorn till skolans hemsida, sen ska jag tvätta och hinna hem till pappas sambos dotter och lämna filmer. Köpte en dvd med boxaerobics i fredags. Så hinner jag så ska jag faktiskt testa det mot kvällen också har jag tänkt :) Imorgon är det dags att gå till jobbet igen och det känns inget kul. Hoppas det dyker upp lite nya roliga jobb som jag kan söka. Min not so nice kollega kom in i fredags och vi pratade ut ordentligt och jag sa vad jag tyckte precis. Hon försökte slingra sig och lämpa över att det bara var chefens fel osv. Vissa saker kan det ligga nåt i kanske, men inte allt och hon gjorde ändå valet att sno mitt jobb utan att prata med mig. O hon har ändå en hel fast tjänst och mer möjligheter än jag att säga ifrån.

Kommentarer
Postat av: Sandra

hej!!

Usch va trist att det blivit som det blivit på jobbet. Hoppas det reder sig eller att du hittat ett annat, bättre jobb.



Jag ogillar sparpt det där med dammsugarpåsar!! Jag hittar absolut inga jag heller...



Hoppas din dag har vart bra. Kramar

Postat av: Sandra

hej!!

Usch va trist att det blivit som det blivit på jobbet. Hoppas det reder sig eller att du hittat ett annat, bättre jobb.



Jag ogillar sparpt det där med dammsugarpåsar!! Jag hittar absolut inga jag heller...



Hoppas din dag har vart bra. Kramar

2009-02-01 @ 19:29:15
URL: http://gudis.blogg.se/
Postat av: Norpan

Sandra: Ja det är trist! Trivs dock med mina kollegor, bortsett från en enda då... Finns tyvärr inte så mycket att söka just nu, men jag hoppas att det dyker upp nåt skoj. Vore skönt att slippa sitta och pendla också.



Ja, dammsugarpåsar borde finnas överallt i stora affärer åtminstone. Särskilt när man har en rätt ny en. Tack och hoppas du haft en bra dag också! Kram kram

2009-02-02 @ 00:20:24
URL: http://lillanorpan.blogg.se/
Postat av: MrDustbag

Hej Norpan! Du hittade visserligen dammsugarpåsar tillslut men vi skickar gärna ett paket gratis till dig ändå som något typ av stöd. Hör av dig till oss med dammsugarmodell bara.

Mvh,

MrDustbag

2009-02-02 @ 09:58:26
URL: http://www.mrdustbag.se
Postat av: mia

Jag tänkte tipsa om nätet. Är jättebra att beställa därifrån o få hem i brevlådan, men dom har visst redan hittat dig :)

/m

2009-02-02 @ 19:40:02
Postat av: Norpan

Mia: Hahah ja tydligen! :) Får väl kanske ge det en chans om det ska vara såna där problem varje gång...

2009-02-02 @ 21:41:56
URL: http://lillanorpan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback