Att handla...ett projekt bara det!

Tänk hela den här dagen har jag tänkt att jag ska gå och handla. Jag gick som sagt upp vid 6.20 imorse för att maila till jobbet. Egentligen trodde jag att klockan var 7.20 efter att ha kollat på nummervisaren vid sängen. Hur jag kunnat tro det? Jo, för den visade nämnligen 7.20 då jag inte ställt om den sen det blev vintertid.... Vilket jag såklart hade glömt imorse, bra va? Och nu känns ju inte riktigt som någon idé, nu när det snart slår om till sommartid...

Så skyndar mig upp från soffan, hmm som jag sovit på hela natten för jag slocknade där till tv:n. Varför går jag aldrig och lägger mig direkt när jag känner att jag är trött? Jo för att jag inte orkade. När jag fått igång datorn ser jag att klockan är 6.20 eller kanske 6.22 vid det här laget. Så tänker först. Ska jag gå och lägga mig en timme till? Nääää, lika bra att skicka iväg mina mail och blir sen sittandes vid FB (Facebook) ett tag med en kompis som är vaken och igång från sitt håll. Tänk att man kan vara så lättroad av FB.... Man kan bli sittandes i timmar där om man har otur....eller tur beroende på hur man ser det. (De som kom på FB måste tjäna hur mycket pengar som helst!)

Redan då var min tanke att jag skulle gå och handla tranbärsjuice bla. (Har nämnligen fått urinvägsinfektion. Jättekul! Känns bara som att kissa ut 1000 nålar ungefär. Man skulle behöva gå och kissa stup i kvarten, men kan lova att man undviker det in i det längsta!!!!) Jag skulle bara sova ett tag först, nån timme eller så i SÄNGEN. Men istället fastnar jag i telefon med en kompis som också först kom i farten på FB.

När vi slutat prata kommer jag äntligen så långt att jag går in i duschen och faktiskt sedan klätt på mig och till råga på allt, dessutom käkat frukost. Vad är klockan nu? Hmmmm 14.00. Fortfarande inte varit och handlat. Sen fastnade jag framför datorn igen för att svara på mail och en massa annat och har nu insett att min tvättid startat klockan 16. Fortfarande inte handlat. Så nu ska jag ner med tvätten och sen jäklar ska jag HANDLA!!!! Maten handlar inte sig själv om man säger så. Blev alldeles utmattad bara av att skriva om mitt projekt "handla". Kanske bara ska vila en stund först.... ;)

Kommentarer
Postat av: Daniel

Vila du ut å handla sen om du orkar! ;)

Ingen brådska här i livet!

(tack för vackra ord!)

Postat av: Norpan

Daniel: Hade nästan en hel timme på mig att handla när jag väl kom dit :) Gott om tid!



Inget att tacka för vännen!

2009-01-21 @ 14:49:22
URL: http://lillanorpan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback