Intervju, valpisar och studenten...

Intervjudags igen och på en lördag av alla dagar! Men det är skönt för då slipper jag ta ledigt från jobbet för att gå på interjuv. Nära hemifrån är det :) Kan inte ta mer än 3 minuter dit att cykla hemifrån! Löjligt nära med andra ord!

På eftermiddagen ska jag vara hundvakt till detta lilla pyre, Cookie (pappas och K´s lilla valp) och valpsyskonet, systern Charma.

Cookie


Charma

Studenfirande igår blev lyckat ändå trots att vädret var som det var.
Det var i alla fall uppehåll när de sprang ut. På de fria gymnasierna sjunger man tydligen inte: "Sjung om studentens lyckliga dar..." Man hade valt sin egen låt, som t.ex "Eye of the tiger" som man stod och studsade till innan musiken tonades ner och de skrek och sen var det avklarat. "Studentens lyckliga dar" kom i inspelad version eller om det var en kör som sjöng, jag såg inte. Det var defintivt inte eleverna som sjöng.  Nu är det i sort sett bara musik på traktorsflaken också! En vagn hade 4 enorma högtalare, som skrååååååålade ut musik som "I could walk a thousand miles to be with you"..... Medans en annan sjöng sig hes på traktorsflaket! Tiderna förändras.... ;) De hade uppehåll ända tills sista varvet när regnet började vräka ner! Kusinen hade tak över halva flaket så de hade tur. Sen fick han åka porsche hem :)

Sen satt vi på inglasad altan med infravärmen medan regnet öste ner utanför. Massa god plockmat var det allt från lax till kalkon och sen två olika sorters potatissallad, massa exotiska frukter, ost och kex och kladdkaka med grädde. Sen var det förstås champagne och vin :) Riktig lyx! Av oss fick han en upplevelse från liveit.se som jag verkligen kan rekommendera att ge bort i present. Det är säkert 100-tals olika typer av upplevelser, allt från att köra en ferrari, till en danslektion, chokladprovning, spa, stridflygplansimulator, helikoptertur, restaurangebesök osv. Det finns nåt för alla! Perfekt som bröllopspresent, studentpresent, födelsedagspresent, julklapp...

Nej, nu måste jag ta och göra mig iordning så jag inte får stress i sista minuten :) Trevlig helg!



Kommentarer
Postat av: fia

hur gick intervjuen???

2009-06-13 @ 15:06:40
Postat av: Daniel

Låter som en härlig fest! :))



Hoppas intervjuen ger fulla poäng!

Postat av: Norpan

Fia: Jo tack, intervjun gick fint faktiskt. Verkar vara ett jobb som är klippt och skuret för mig! Det var 5 stycken som var med och intervjuade, men i olika skeenden. Ibland var det bara en och då satt de andra längre bort i rummet och bara lyssnade. Och sen gick de ut och sen kom de in och ställde frågor allihopa osv. Var där 1,5 timme. Var en annorlunda men bra intervjuteknik. De slutade också med att ge en feedback var och en. Kanon! :) Bara positiva saker då. Får berätta mer om vad jobbet innebär sen, eller så kommer det på bloggen :) Bara att hoppas på det bästa. 3 minuter till jobbet vore ju inte helt fel :)



Daniel: Det var det! :)) Tack! Det hoppas jag med! :)

2009-06-13 @ 18:45:02
Postat av: Ida

Hoppas, hoppas att det blir nåt med jobbet! :) Nära och allt ;) Men det kanske bara var intervjun som var nära? :P

2009-06-13 @ 21:47:07
URL: http://hallonglasvinge.blogg.se/
Postat av: Norpan

Ida: Nej då, det var själva arbetsplatsen som ligger så nära också. Så vore verkligen kanon! Tänk att få sova längre på mornarna och ändå komma hem i skaplig tid! Skulle verkligen vara som en dröm! Samtidigt som jobbet verkar som klippt och skuret för mig :)

2009-06-14 @ 00:20:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback