Fler filmrecensioner från sjuklingen... ;)

Fy så otroligt uttråkad jag kan bli när jag är sjuk! Jag börjar nästan klättra på väggarna till slut! Och idag har jag varit höjden av uttråkad! Gjorde en massa frågetest på FB (Facebook) och har kollat på film förstås och sen var jag tvungen att åka en sväng till Apoteket för att hämta ut medicin. Och sen nu på kvällen har jag sett klart på en film och kollat på Robinson förstås.
Hade inte velat byta med Robinsondeltagarna, det är ett som är säkert.

Filmerna jag har sett är "Slumdog Millionaire" som handlar om 2 bröder som är uppväxta i slummen, blir föräldralösa i Indien och försöker överleva. En brodern, Jamal lyckas hamna i "Vem vill bli miljonär" men anklagas för fusk när det går så bra för honom. Man får då följa hans äventyr genom livet om hur han lärt sig så mycket för att kunna svara på de frågorna. Tycker filmen var sevärd och lite annorluda. Här kommer ett litet klipp från den.

 

Andra filmen jag såg var "Bröllopsduellen" med Kate Hudson och Anne Hathaway bla. Den handlar om två bästa vänner, vars pojkvänner friar nästan samtidigt. De har en gemensam dröm om ett bröllop på "The Plaza" juni och att vara varandras brudtärnor sen de var barn. De bokar in sina bröllop, men det blir nåt misstag och de blir dubbelbokade på samma datum och båda vägrar att ändra datum. Barndomsvännerna blir varandras fiender och försöker göra allt för att förstöra för den andra. Filmen var okej, men inget extra.



Den tredje filmen jag hunnit med är "Varg" med bla. Peter Stormare. Otroligt vackra vyer ifrån Norrländska fjällen. Den handlar om Klemens (Peter Stormare) som är lite av en enstöring och bor med sin hund och älskar sitt liv med renskötsel. Till sin hjälp har han sin brorson Nejla som gärna skippar skolan för att vara med sin farbror som han ser upp till, vilket skapar konflikter med föräldrarna som driver ett litet pensionat. Ett yxhugg sätter relationerna på spel.
Det är en väldigt enkel film men jag gillade den! Både Peter Stormare och Robin Lundberg är jättebra i sina roller! Och de vackra naturvyerna gör inte saken sämre! Men är man ute efter en actionfilm, är detta helt fel val :)



Nu mot kvällen känner jag mig i alla fall faktiskt lite piggare så nu börjar det nog gå åt rätt håll. Så det blir nog en film till innan läggdags och så lite chokladglass till också :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback