Hemma en dag till...

Jaha, var en envis bacill det där som jag råkat ut för. Förkylningen har blivit mycket bättre, men febern är envis. Igår hade jag fortfarande feber, även om den är på väg neråt. Så blev en sjukdag idag också. Idag har jag inte kollat, men hoppas att den ska ha gått ner så jag kan gå och jobba imorgon.

Det har med andra ord inte blivit mycket i helgen jag kunnat göra. Jag har bara sovit och kollat på filmer/tv hela helgen. Igår låg jag hela dagen och kollade på "Anne på Grönkulla" som jag hittade på Youtube i delar (Anne of Green Gables). Det är 3 filmer som är uppdelade i delar. Det är verkligen en av mina favoritserier! Älskar den! För er som inte sett så handlar det om en föräldralös rödhårig flicka med hett temperament och vass tunga, som av misstag hamnar hos ett äldre syskonpar, Marilla och Matthew som bor på Grönkulla, mitt ute på landet. Marilla är en bestämd dam som har sina regler, men mjukas upp allt mer sen Anne kommit till dem. Anne har också en förkärlek för böcker och romantik och går ofta pratandes och fantiserar ihop saker. Efter att ha blivit kallad morot av Gilbert Blythe, en kille i klassen blir hela skolan en tävling mellan dem genom åren. Ska faktiskt ta och beställa den så jag har den på dvd hemma. Det är 3 filmer, men när den gick på tv var de uppdelade som en serie. Ibland kunde man önska att det var sådär mysigt och romantiskt i verkligheten också som det kan vara i filmernas värld!



Mycket recensioner blev det i de senaste inläggen :) Men nu blir det nog inget mer på ett tag. Man får ju lite brist på saker och skriva om när man bara är hemma.... Händer ju inte direkt mycket om man säger så. Men nu hoppas jag att jag snart ska vara på benen igen :) och ha lite annat att skriva om....

Kommentarer
Postat av: Gissan

Oj, nu verkar det funka...

Jag har försökt o kommentera tidigare inlägg men det har inte funkat...



Ville bara önska dig krya på dig.

Det verkar gå åt rätt håll i alla fall..

Kram på dig

Gissan

Postat av: Norpan

Jasså, har kanske varit nå vajsing. Verkar vara nåt konstigt med Youtube också just nu... Tack för krya på dig-hälsningen. Jag hoppas jag ska vara bättre imorgon. Just nu har febern stigit igen :( Kram!

2009-03-23 @ 21:47:41
URL: http://lillanorpan.blogg.se/
Postat av: mallis in real life

Det är många som är krassliga i bloggvärlden. Tur att jag har lyckats hålla mig frisk.



Krya på dig. Kram

2009-03-24 @ 09:24:22
URL: http://mzmalliz.blogspot.com
Postat av: Norpan

Ja och alla verkar få ettriga baciller som inte släpper också. Mem nu ska jag testa att gå och jobba imorgon i alla fall. Får proppa i mig alvedon och hoppas på det bästa. Hoppas du klarar dig! Kram

2009-03-24 @ 11:58:22
URL: http://lillanorpan.blogg.se/
Postat av: p

sv. Samma här, du får gärna titta in lite då och då :) varsegod :) Jo men precis!

OJ ! :O har du missat twilight, den borde du se iaf, för den är riktigt riktigt bra!

hihi tack :)



Hm, kanske ska se den där filmen, den verkar bra!

2009-03-24 @ 14:37:10
URL: http://paaulina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback