Tränar du?...

Vid ett samtal med ungdom som var väldigt rättfram (och det är förstås inte personen i samtalet som är med på bilden):

U (ungdom): "Du är smal!"
J (jag): "Tycker du?"
U: "Ja! Tränar du?"
J: Ja, jo det gör jag.
U: "Vad tränar du då?"
J: "Gym, springer, rider"
U: "Har du magmuskler?"
J: "Haha, ja det får jag väl hoppas att jag har nån i alla fall."
U: "Syns dom?"
J: "Lite får jag väl hoppas att det syns haha"
U: "Hur länge har du tränat då?"
J: "I många år"

Ja, och så kan det vara på jobbet ibland :) Man vet aldrig hur ens dag kommer att bli. Men det är det som är så skoj, att ungdomar kan vara så himla rakt på. Som att säga att ens klocka är snygg och fråga vart man köpt den helt plötsligt. Man ska inte vara beredd på allt, det är det som är charmen med jobbet. Alla är så himla olika. Vissa är försiktiga och säger inte så mycket om man inte frågar, pratar inte alls eller så pratar de som sjutton :) 

Skulle jag få jobbet jag sökt i hemstan (som jag fick reda på igår att jag var en utav dem som de valt att gå vidare med), så kommer jag även sakna jobbet jag har nu! Men även om jag får det nya jobbet så kommer jag ju jobba mot barn och ungdomar även där :) Är så glad att jag kom vidare!!! :) Bara hoppas att det går hela vägen nu...

En ny fin låt


Kommentarer
Postat av: Fredrik

Det känns som det var en evighet sen jag skrev här. Ja ungdomar och barn är häriga när det gäller deras rakhet i allt de tar för sig. Har vart en sväng hos mina tjejer idag och även om det kan vara jobbit ibland så är det alltid givande. =)Kram

Postat av: Sandra

Jag hejar på dig!!!;)



Hoppas du mår fint och att du får en bra helg! KRAMAR

2009-05-14 @ 18:19:06
URL: http://gudis.blogg.se/
Postat av: Daniel

hejar!



Vilekn rar kommentar du fick!

2009-05-15 @ 10:29:01
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Fredrik: Ja, det var ett tag sen :) Ja, visst är det härligt att jobba med barn och ungdomar. Ingen är den andra lik :)



Sandra: Tack så mycket gumman! :) KRAMAR



Daniel: Tack vännen! Ja, visst var den rar! De är goa ungdomarna :) Positivt inslag för det mesta :)

2009-05-15 @ 21:39:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback