Kräftor, barnvaktande, långpromenad...trött!

Har haft en härlig helg tillsammans med lilla brorsonen! Full gas hela tiden! :) Min mamma (H´s farmor) kom på besök en liten sväng på kvällen också för att hälsa på lille H. Så det blev finmiddag bestånde av kräftor och vitlöksbröd! Det är aldrig försent för kräftor!!!! :D

Lille H somnade i hysad tid och efter han vaknat på natten och fått välling och blöjan bytt så fick han sova bredvid faster istället där han somnade på en gång och sov ända till 7.30 :) Efter lite tittande på tecknade filmen Nemo, busat omkring, så blev det även en liten förmiddagstupplur till fasters stora glädje, då jag inte alls var utsövd vid 7.30. Så vi sov båda två i två timmar, innan det var dags att åka hem till brorsan och svägerskan för avlämning av lille H. Där blev jag bjuden på grekisk sallad som är gott oavsett årstid!

Efter en promenad på nästan 2 timmar, på 1 mil ungefär, kanske lite mer så slocknade jag på soffan! Och nu är det nog dags att gå och sova igen och kommer nog inte ha några som helst problem att somna! Hade önskat att man varit ledig EN dag till åtminstone. Tycker helgerna går på tok för snabbt! Imorgon är det dags för spruta nr 2 om allt går som det ska!

Här kommer två bilder på min lilla livsnjutande "solkatt" som jag tog igår! :)





Kommentarer
Postat av: Veronica svarar

godmorgon!

Jo, det är ju så gott med kräftor. vi åt både vanliga och havskräftor i lördags. mums! Jag var uppemed tuppen imorse. 06.20 så fastän man börjar senare på eftermiddagen är det skönt att komma upp i tid och inte sova bort hela dagen :D Har du en katt eller flera? namn? :)

Hoppas du inte blir lika dålig av nöff nr 2 :)

Postat av: Monkey

hihi ja, lätt :) synd att den kostar skjortan bara :/

2009-11-16 @ 09:39:18
URL: http://www.monkeypig.se
Postat av: Norpan

sv: Havskräftor låter kanongott, men har aldrig testat. Men de var goda de vi åt i lördags också, lite hårda i skalet bara...



Jag har en katt, en Cornish rex-flicka som heter Rosie. Jag tog över henne när hon var 1,5 år och var fodervärd åt henne och sen fick jag henne efter 2:a kullen. Så hon var redan döpt och klar :) Men hon är en Rosie på nåt sätt. Hennes stamtavlenamn var Rose-Marie Viaud. Nån blomma av något slag för uppfödaren hade alltid blomnamn, så jag antar att det är därför som hon blev kallad Rosie.



Ni hade väl 2 katter eller? Innekatter eller går de ute också? Min är bara innekatt men får vara ute i koppel vid sommarhalvåret när det är varmt.

2009-11-16 @ 12:52:47
Postat av: Veronica

svar: söt misse iallafall :) jo vi har två stycken. Moses och Nero. Två bröder men så olika. Men dom är båda ute och inne. nu mest inne under vinterhalvåret. bara går ut på "toa" :)

Havskräftor är så goda, lite salta och en massa kött på dom så det är mer "mat" :) ganska vassa piggar på skalet så man får vara försiktig :)



vad gör du ikväll då?

2009-11-16 @ 15:57:59
URL: http://htto://livetivitavillan.blogg.se
Postat av: nathalie

sööt misse !

2009-11-16 @ 17:43:26
URL: http://nathalieolssons.blogg.se/
Postat av: nathalie

förstår det, ser dock lite busig ut :) ja, jag säger detsamma, även jag fick ju en ny läsare :) ha det bra

2009-11-16 @ 22:38:37
URL: http://nathalieolssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback