Beundrare... och pucko till granne!

Idag när jag skulle åka iväg med bilen upptäckte jag till min förvåning ett visitkort som satt fast på vindrutan på utsidan. Tänkte att det är väl nån som ska marknadsföra sig för att fixa vindrutor eller nåt med tanke på mina två sprickor i rutan.... Går ut för att plocka bort visitkortet och upptäcker att det står nåt på ena sidan: "Lust att ta en fika nån gång!! Mvh killen i garaget". Något överraskad jag blev! Kan inte heller säga att jag kommer ihåg killen. Vet att det stått nån van där ibland och att de brukar tvätta nån motorcross. Men har inte tittat nåt mer noggrannt. Så har verkligen INGEN aning om vem han är. Så vad gör man??? Skickar ett mail? Jag går inte ut med nån jag inte vet vem det är eller nån jag inte ens vet hur personen ser ut. För det andra finns mina känslor hos någon annan som fått mig på fall (som det iofs kanske aldrig blir nåt riktigt med som vi tramsat fram och tillbaka...) Men smickrande var det definitivt! Och vad modigt! Och gulligt! Dagens överraskning kan man säga!

Helgen har varit kanon! Vi tjattrade o drack vin en natt till klockan var 4.30 på morgonen. Eller ja, vin drack vi inte enda tills dess, men tjattrade :) Vi har gått sammanlagt 2, 3 mil i spåret (känns i häcken...), sett på en film som nog är bland det hemskaste jag sett... Vi har haft det skoj helt enkelt som man alltid har när Scarlett är på besök :)

Nu på eftermiddagen/kvällen har jag hållit på och tvätta. Missade min tvättid i helgen. Trodde jag hade på söndagen men visade sig att det var på lördagen. Så det var lycka när någon avbokat sin tvättid och jag kunde tvätta idag istället!! När jag kommer ner och ska köra de sista två maskinerna så träffar jag på en granne i källaren med två stora hundar. En Rottweiler och en Varghund?

Hon: Jag har plockat ur din tvätt.
Jag: Jaha, varför det då?
Hon: Jag behövde tvätta vittvätt!
Jag: Jaha, men jag ville tvätta klart mitt.
Hon: Jo, men då kanske vi kan dela och ta varsin maskin...
Jag (ilsken, då jag inte kan tvätta klart det jag då skulle eftersom det inte går att ha det i samma maskin): Ja, du har ju redan lagt i din tvätt så, finns väl inte så mycket annat.
Hon: Ja, egentligen är det ju ingens tid nu för det är ju bara till 20.00...

Innebär det automatiskt att man går och plockar ur nån annans tvätt för att lägga i sin egen???? PUCKO!!!!!!! Kan man åtminstone fråga först???? Säkert den jäkla kärringen som varit och tagit ur min tvätt förut också.

Imorgon drar jag till Dalarna över dagen. Ska göra uppföljning av en placering, en liten kille. Så nu är det dags att lägga sig, men först ska jag lägga mig på spikmattan så jag får lugna ner mig lite efter tvättincidenten! Grrrrrrrr!!!!!


Kommentarer
Postat av: Gissan

Jag tror det var den där unga killen igen ;)

Men du, fasen va kul och smickrande o få en sån på bilrutan.

Du får kolla om han finns på fejjan kanske...;)

Och vilken granne! Jag hade blivit tokig. Så skönt man inte har några grannar...

Ha en bra helg, hoppas det är bra det du ska ha uppöljning på.

Stor kram Gissan

Postat av: Daniel

ååååh om du inte vill använda visitkortet så kan du alltid ge den åt mej!!

2009-09-15 @ 14:40:48
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Norpan

Gissan: Tänker du på 15-åringen ;) Hahaha, nä han får nog inte åka iväg så långt för sin mamma ;) Finns flera med hans namn så inte så lätt. Ska nog avvakta ett tag i alla fall.



Ja, den där grannen drev mig till vansinne! Fy sjutton var arg jag var!!!! Det var en bra uppföljning! Skönt att komma ut lite från kontoret :) Ha en bra vecka! Stor kram!



Daniel: Absolut Daniel, du kan få prova dina vingar om du vill :) Kanske är nåt för dig, man vet aldrig :)

2009-09-15 @ 22:18:25
Postat av: Ida

Haha, vilken beundrare du har dragit dej om halsen då!! ;) Det är klart att du måste skicka iväg ett mejl till killen, lr iaf försöka spana in honom för att veta hur han ser ut. Han är faktiskt värd att gå ut med en gång bara för att han var så modig!! Seriöst.



Men jag vet hur svårt det är när det värker av längtan efter någon annan.. Kanske kan vara ett bra sätt att komma över den andra? Som sagt, jag tycker han är värd att gå ut med en gång iaf!



Kärringen borde du har slagit på käften! Faktiskt. Skit ska skit ha :P



Kram

2009-09-16 @ 11:09:41
Postat av: Norpan

Ida: Ja tydligen ;) Det var som sjutton. Har inte bestämt mig hur jag ska göra med det där. Jag funderar mer på hur jag ska göra med en viss annan person...



Japp, du har rätt Ida! Var nästan att hon kunnat få på kängan! För gud så arg jag blev! Så fräck!!!!

Kram

2009-09-18 @ 08:23:54
Postat av: camilla

Men herregud Jennie,klart du måste höra av dig till honom!!!Nu får du inte vara så där!!Skitgulligt o göra så,så det måste vara en trevlig kille.Vad har du att förlora???:))Kom igen!!!

P&K

2009-09-19 @ 21:57:13
Postat av: Norpan

Camilla: Hmmm vi får se. Visst var det gulligt, men nej vill inte gå på nån blind date. P & K

2009-09-22 @ 13:00:43
Postat av: Ida

Men jo, jag förstår det. Men skit i den andra personen så länge. För ni är väl inte ihop? Lr?? Kan ju bli lite spännande iaf!! :D

2009-09-23 @ 23:43:18
Postat av: camilla

Varför inte en blind-date????Kör hårt!!!Ni MÅSTE ju inte bli ihop.....:))

2009-10-01 @ 06:28:02
Postat av: Norpan

Ida och Camilla: Så om det är en person som typ är 50 år och värsta slemproppen, hur kul är det då? Har ju verkligen inte det blekaste vem det är. Likväl som det kan vara en person som jag sett lite där och då är det inte min typ. Jag vill veta vem jag träffar så är det. Jag är en kontrollmänniska! Visst ska man leva livet, men det finns gränser och särskilt när det gäller såna saker. Gå iväg med nån som kanske inte alls är vad man förväntat sig och sen sitta och pinas. Never in my life! Skulle ni? Tänk er själva. Jag vill inte i alla fall. Kram på er!

2009-10-01 @ 17:30:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback