Spikmatta...

Har hittat ett nytt ridställe :) Ska börja rida där fr.o.m nästa vecka. Blir lite mer regelbundet hoppas jag med folk som kommer varje gång och att det inte avbokas av diverse olika anledningar. Ska bli skoj! Lite närmre ligger det också än det andra stället där jag var förut. Man får ha individulla mål vart man vill komma med ridningen så det känns bra :) Bara nu ryggen håller! Den höll på att braka åt skogen igår kväll igen! Har nog lyft lite för tidigt... Måste komma igång med min gymträning igen också som brukar göra att den blir bättre!

Regn och regn idag! Inget roligt väder alls! Vaknade dessutom med ont i halsen. Hoppas det inte berodde på att jag låg på spikmattan igår. Eftersom det blir så mycket aktivitet i kroppen så kan det ju sätta igång sånt där om man har otur. Ungefär som att man inte ska gå på massage om man har nåt i kroppen för då brukar det också sätta igång. Hoppas det går tillbaka så jag inte blir förkyld nu också. Har ju varit hemma i fyra dagar pga. ryggen... annars blir det snart ingen lön kvar att få i oktober!

Spikmatta kan jag annars rekommendera! Jag tycker det är jättebra! Visst känns det i början, men härdar man bara ut de första minutrarna så blir det behagligt och riktigt skönt sen. Jag låg först på golvet, vilket inte var någon höjdare. Man ska ha den i sängen istället! Och då gör det heller inte alls lika ont. Vissa har nån t-shirt eller nåt emellan, men jag ligger direkt på den med täcke över bara. Då blir det också mer effektiv! Man kan känna hur det sticker behagligt på hela ryggen och man blir alldeles varm! Jag blir alldeles avslappnad och har somnat flera gånger på den.

Jag blir så avslappnad att jag känner hur hela kroppen blir så tung att det känns som jag aldrig kommer att orka stiga upp från den. Så känner man sig stressad, har värk i ryggen, eller bara behöver slappna av, så testa spikmatta! Nu är det ju så att alla inte gillar den, men jag älskar den! :) Jag kör Yantra-mattan. På den sitter spikarna tätarna och ger effekt på fler punkter än den andra. Den har också fått bäst i test :)

Kommentarer
Postat av: mallis in real life

Jag blir ofta trött mellan mina skulderblad och tycker att spikmattan är helt suverän. Jag sover mycket skönt efter en stund på den innan sängdags. Dock har jag inte somnat liggandes på den, än.



Kram

Postat av: Daniel

Låter jätteskönt med spikamatta som alla talar om, ska testa!



Å roligt med ridning igen... hjälmen på!

2009-09-02 @ 13:01:17
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Gissan

Jag har inte testat spikmattan...än.. får se om jag gör det.

Hoppas du får hålla dig frisk nu...



Sv: Nä jag har inte lyckats se filmen än...är så himla sugen på den nu...den ligger framme på soffbordet och bara suktar mig ;)



Kram Gissan

2009-09-02 @ 19:24:54
URL: http://gissan.blogspot.com
Postat av: Norpan

Mallis: Det kommer nog ska du se :) Ja ryggbesvär verkar den särskilt vara bra emot. Testade faktiskt och ligga på mage på den också och det var inte helt fel, men man blir inte lika avslappnad som att ligga på rygg. Kram



Daniel: Ja, det tycker jag du ska testa :) Hjälmen är ALLTID på när jag sitter på hästryggen :)



Gissan: Blev förkyld såklart! Kan vara brorsonen kanske... men å andra sidan går det ju mycket förkylningar! Ska bli spännande att höra vad du tyckte om filmen sen! Kram

2009-09-03 @ 08:34:07
Postat av: Sandra

Va kul att höra att spikmattan verkligen funkar, har funderat på att införskaffa mig en jag också ;) Kan iallafall vara bra att använda nån gång ibland, använder man den för mycket så lär ju effekten avta antar jag.



Jag hoppas på sol till helgen, vore så himla behövligt.



Ha en bra dag tjejen! KRAMAR

2009-09-03 @ 09:29:32
URL: http://gudis.blogg.se/
Postat av: Norpan

Sandra: Nej, jag tror inte att effekten avtar, mer att man kanske inte tycker det gör lika ont längre, men effekten av den blir den samma. Egentligen är det ju meningen att man ska använda den rätt regelbundet och därmed kunna utöka tiden man ligger på den.



Hoppas också på sol till helgen! Vore skönt! Ha det så bra! KRAMAR

2009-09-04 @ 12:40:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback