Inflyttad :)

Tillbaka på jobbet igen efter nästan en veckas "ledighet". Har ju inte blivit så mycket vila i och med flytten men det har varit skönt ändå! I natt har jag sovit själv i radhuset för första gången. Har ju haft mamma på besök sen i fredags då hon ju annars bor 5 mil ifrån och hon då varit kvar och hjälpt till och så har det ju varit släktgrejor under påsken också.

Trivs otroligt bra på nya stället och har kommit iordning ganska så bra och t.o.m satt upp lite tavlor! :) Är några kartonger kvar att packa upp och sen ska jag lägga upp gardiner och stryka dem också. Har dessutom hunnit med att köpa en ny vardagsrumsmatta :) De andra sakerna jag vill köpa får jag ta allt eftersom. En bokhylla blir det första jag ska köpa i maj. Sen vill jag ha nya vita nattduksbord som jag tittat ut, nytt vardagsrumsbord som är vitt, ny bredare säng och så småningom en längre vit tv-bänk. Köksmöblerna ska målas vita. Så lite pyssel är det allt. Men ska lägga upp lite bilder har jag tänkt ikväll så ni får se hur det ser ut nu :)

Få se om jag svänger av motorvägen in på gamla stället när jag ska hem av ren vana eller om jag kommer ihåg att fortsätta ;) Känns härligt att kunna tvätta hemma i lägenheten och det mest underbara av allt, att kunna gå ut på terassen och sätta sig i solen. Jag har sol från morgon till kväll på baksidan! Hur underbart är inte det? :) Så förstås blir det till att skaffa en grill också snarast! :) För grillkvällar lär det bli några stycken!

Fick förfrågan i söndags om jag ville ha en sovrums-tv från farbror. Men jag ska faktiskt tacka nej till det. Tycker det är rätt skönt att bara ha tv i vardagsrummet. En platt-tv skulle det i så fall vara. Men egentligen tycker jag inte man ska ha någon tv i sovrummet. Jag tar istället in datorn ibland om jag vill kolla på nån film eller nåt. Annars tycker jag det är rätt skönt att sitta just i vardagsrummet om jag ska kolla på tv. I sovrummet ska man göra annat? ;) Ja, sova alltså :)



Kommentarer
Postat av: Sandra

Skönt att du kommit iordning lite :) Det är ju kul att få fixa och dona när man flyttat, bara själva flytten som e tråkig!



Helt rätt av dig att inte ha tv i sovrummet. datorn funkar ju perfekt :)

Ha en härlig tisdag! KRAM

Postat av: Daniel

Ja i sängen ska man sova.. eller läsa en bok... eller knappra på datorn.. eller.. mera sova!



Grattar till nya hemmet!



Bjud mej på fest!

2010-04-06 @ 12:24:44
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Norpan

Sandra: Ja, det är jätteskönt! O visst är det skoj att pyssla sen när allt är på plats och drömma om saker man vill ha som man vill köpa på studs :)



Nej, klarar mig bra utan tv i sovrummet. En räcker bra! Drar lite mindre ström med en också :) Tack och ha en härlig tisdag du med! KRAM KRAM



Daniel: Precis alldeles riktigt! I sängen ska man inte titta på tv :) finns bättre saker att göra :)

Jajemän Daniel du är så välkommen på fest så när det är dags :)

2010-04-06 @ 13:07:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback