Myser....

Jag fullkomligt älskar mitt nya ställe :) Så rogivande och precis vad jag behövde! Längtar inte tillbaka till gamla stället ett dugg :) Trivdes på en gång när jag satte mig fot här och då blir det bra. Så kände jag på förra stället också, men där var jag klar nu.

Det känns lite vuxenvarning att man nu bor i radhus istället för i lägenhet i en 1:a :) I veckan klippte jag buskar och idag planerade jag penséer i en kruka som nu står på uteplatsen. Tack för de fina blommorna Fia! ♥ Det dröjer väl inte länge förrän det börjar bli dags att klippa gräset heller. På förmiddagen åt jag frukost ute på uteplatsen i solen som då var framme och så hade jag små fåglar som gick över gräset precis bredvid mig :) När det blåste till kände jag till och med en liten doft av kogödsel, det är härligt det! :) Kan inte göra annat än att gå och mysa omkring här!

 

Igår lördag var jag på födelsedagsfest hos en kompis. Det blev 3-rätters! Förrätten bestod av kokt sparris och parmaskinka, huvudrätten av parmainlindad kyckling som var fylld med soltorkade tomater och fetaost, bulgur blandad med sallad, tomater och gurka. Efterrätten bestod av honungsstekt färsk ananas med vit choklad på och så tofuglass (som jag senare blev allergisk emot, så den får jag avstå nästa gång). Väldigt gott var det i alla fall!

Och i fredags var jag på AW med två vänner. Det var så skoj! Värsta draget på livebandet som spelade Bryan Adams, Van Halen, Bon Jovi, Europe, Pink och massa annat bra! När sen DJ:n började spela fortsatte han på samma tema, blandat med lite nytt så blev mycket dansande den kvällen! Definitivt en av de bästa AW jag varit på! En perfekt lyckad kväll!

Snart kommer pappa och K på besök och har köpt andra krokar till mina tavlor som jag inte kommer överens med i vardagsrummet. Få se om jag lyckas få upp de andra två nu då. Håll tummarna! Fortsatt trevlig söndag!

Kommentarer
Postat av: Daniel

Låter som en härlig helg med fester å vänner



E glad att du trivs så väl i nya hemmet!!!

Postat av: Billie

Alltså... Jag läser om både dig och oskrivna blad som bor på landet och får plantera era blommor och greja... Och så inser jag att jag är ganska avundsjuk! Jag kanske är missplacerad i stan? Fast jag trivs ju här med. Men en liten stuga skulle jag ju kunna ha...om det inte vore för dyrt, damn!



Din helg låter iaf superskön finaste :) Party all weekend!



Puss

2010-04-19 @ 16:40:37
URL: http://billiesflowers.blogspot.com
Postat av: Mallis in real life

Låter som när vi flyttade till radhus. Helt underbart. Lägenhet i all ära men med uteplats och tillgång till det fria rakt ut slår det mesta.



Låter som du kommer ha en hel del sköna timmar i trädgården.



Må så gott. Kram

2010-04-19 @ 17:17:37
URL: http://mzmalliz.blogspot.com
Postat av: stoffe

Vad glad jag blir av att du trivs med ditt nya place! Det är verkligen så guld att ha ett ställe som man trivs på. Grattis..



Nu är det dock inte så länge kvar tills jag flyttar och det känns så underbart.

Kram

2010-04-19 @ 18:32:24
URL: http://words-by-stoffe.blogspot.com
Postat av: Gissan

Vad härligt att du trivs så bra i nya lyan!

Och va skoj o gå o pula lite o ha lagom mkt uteplats så man kan ha lite blommor o så åxå..

Underbart!

Snart är sommaren här.. I can feel it ;)

Kram från Gissan

2010-04-19 @ 22:30:21
URL: http://gissan.blogspot.com
Postat av: Frk Svensson

Det låter som att du är inne i en bra och härlig fas i livet. Det gillar vi! Vad skönt att det känns så bra med nya lyan. Fina blommor du har satt, de piffar säkert upp din uteplats.

Kram!

2010-04-19 @ 22:55:07
URL: http://frksvensson.blogspot.com/
Postat av: Norpan

Daniel: Tack Daniel :) Ja, det känns skönt att ha kommit till ro och att det känns rätt dit man flyttat. Japp, det var en riktigt rolig helg! Skoj när det händer lite :)



Billie: Ja, det är riktigt nice att bo på landet. Nu känner jag att jag kommit till min rätt. Är ingen storstadsbrutta mer än emellanåt :) O det är lite lagom att åka in till stan för att gå ut och roa sig lite eller gå på stan en sväng :) Vem vet, du kanske skaffar nåt utanför du å ;) Det var en riktigt rolig helg! Ibland behövs lite party för att liva upp tillvaron! Puss!



Mallis: Ja, jag minns precis när ni flyttade ni också. Det är som du säger, det blir en helt annan grej att ha uteplats o gräsmatta än balkong. Det är skoj att fixa och det är skönt att bara ta frukosten eller maten och gå ut och sen att få grilla! Ser fram emot sommaren :) Kram kram



Stoffe: Tack vännen! :) Ja det är skönt när det känns rätt! :) Hoppas att du kommer att trivas lika bra på ditt nya ställe sen också, men det tror jag utav det jag hör, och alldeles nytt allting! Inte dumt inte :) Kram!



Gissan: Ja, det är så mysigt! Det är så rogivande och pyssla och ha sig på en lagom stor tomt och uteplats :) Precis lagom för mig just nu :) Nu ser vi fram emot sommaren!!! Kram!



Frk Svensson: Tack gulliga du! Ja, det känns jättehärligt! Ångrar inte en sekund att jag flyttade ut :) Kul att få piffa med sitt egna och bestämma hur man vill ha det :) Kram!

2010-04-20 @ 08:44:25
Postat av: Sandra

Va härligt att du trivs, låter verkligen som en idyll :) Kommer säkerligen bli underbart när sommaren behagar komma ;)

KRAMAR

2010-04-22 @ 10:33:08
URL: http://gudis.blogg.se/
Postat av: Norpan

Sandra: Ja sommaren känns lite långt ifrån idag när man tittar ut :( Men det ska bli varmare i helgen! Hoppas!!! KRAMAR

2010-04-22 @ 14:01:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback