I fixartagen...

Fröken Norpan är i fixartagen. Nu är det operation radhus som är i görningen. I måndags var jag förbi IKEA och inhandlade två luddiga ullmattor som nu ligger på vardera sida om sängen. Så mysigt att sätta fötterna på när man ska stiga upp på morgonen :) Sen blev det lite annat smått och gott också :) Igår var jag och köpte bokhyllan Expedit på IKEA också. En tung rackare! (En sån på bilden fast med 5 hyllor).

När jag stod och skyfflade in den från vagnen till bilen och tog i utav bara sjutton så fastnade den sista (3 stycken kollin) halvvägs in i bilen. Men hade turen att en kille precis kom ut från utlämningen och sprang fram och frågade om jag ville ha hjälp. Så han tog i inne bilen och fick in den så fint så :) Sånt förgyller dagen med hjälpsamma människor!!! Han höll på att slå ikull sig till på köpet när han sprang fram också för foten vek sig, men det gick bra som tur var!

Sen kom brorsan och hjälpte mig att få in dem i huset sen som tur var! Bra att bo nära varandra ibland på så vis :) Hade aldrig fått in dem själv! Men fått upp den har jag inte. Somnade på soffan så gott så efter Greys och sen vips var klockan 01.30. Ingen vidare tid att slå upp en bokhylla då inte. Så få se om jag hinner idag... Imorgon är det ju sista april sen. Undrar vad det blir för väder.... har inte kollat in ännu och grillning står på kvällens schema med några goa vänner imorgon. Annars blir det väl grillning ute och sen gå in och käka. Kan ju vara mysigt det med :) Men regnar det, blir det ingen majbrasa i alla fall.

Ikväll ska jag på pizzakväll med 2 tjejkompisar! Men idag blir det en grekisk sallad, för det är jag sugen på!

Kommentarer
Postat av: Billie

Haha, jag kan se mig själv i dig många gånger! Jag hade stått där precis lika envist och försökt själv jag med ;) Men som du skriver är det himla skönt att det faktiskt finns människor som hjälper en! :)



Många som är kvällströtta nu.. Är det ljuset som man inte är van med?



Hoppas du får en superfin Valborg vännen :)



Puss

Postat av: Norpan

Billie: Ja jag är envis som synden när det gäller sånt där. Det bara SKA gå! Satte ihop min soffa själv också trots att det i beskrivningen står att man måste vara två. Ger man sig sjutton på nåt går det oftast. Men det är rätt skönt med hjälp ibland som du säger :)



Ja, ljuset kanske, men sen är det nog flytten och städningen av lägenheten och allt därikring och pendling till jobbet för min del som tar knäcken på mig :) Men nu är det snart helg! Wohooo! Ha en underbar Valborg gumman! Puss puss

2010-04-29 @ 22:53:25
Postat av: Sandra

Hej tjejen!

Vad kostade den hyllan, vill verkligen också ha en sån ;)

Hoppas helgen varit kanon!! KRAMAR

2010-05-01 @ 18:52:29
URL: http://gudis.blogg.se/
Postat av: Norpan

Sandra: Den med 4 x 4 hyllor kostar nåt på 900 kr och den med 5 x 5 hyllor som jag har kostade 1195 kr tror jag det var. Helgen har varit jättebra tack! KRAMAR

2010-05-03 @ 09:39:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback