Frustration vid brokön o ett trevligt bloggbesök

Pga att jag jobbade undan så mycket när jag gick in och jobbade en vecka under semestern, har nu istället extremt lugnt och knappt något att göra. Processkartläggning av vårat arbete är väl typ det som finns att göra, ett evighetsarbete som hållit på i säkert 2 år nu. Vi var färdiga men så fick vi lov att lägga in det i ett annat system och då blev det en massa annat som tillkom också. Suck! Imorgon ska jag jobba hemifrån och läsa lite och fortsätta med tråkighetsevighetsarbetet.

Igår flexade jag ut vid 14 och hade tänkt komma hem i lagom tid och eftersom fröken Billie skulle komma på besök också. Men efter att ha hamnat vid övergången över Mälaren (en bro som det är broöppning på) där det var kö så fick jag ett meddelande på radion att den inte gick att stänga efter broöppningen som varit. Typiskt! Att meddelandet inte kom lite tidigare så hade jag ju åkt en annan väg på en gång även om den är betydligt längre. Blev stående där i över en timme. Broarbetet hade pågått sen 12.30!

Först vid 15.30 ca kom jag loss så jag kunde köra förbi kön ute vid väggrenen, vända och ändå köra den andra långa vägen. Kissnödig till tusen och allt! Var lite desperat på slutet kan jag erkänna.... En timme senare var jag hemma efter att dessutom fått ett nytt radiomeddelande om att bron åter var öppen. Typiskt! Flexen till spillo. Idag ska jag gå in och kolla så det inte är något på g INNAN jag åker hem! När jag åkte därifrån bron såg jag också att de då satt upp en skylt om att man skulle välja en annan väg. Kunde den inte kommit upp LITE tidigare???? De hade ju jobbat med bron sen 12.30!

Billie fick komma till 17 istället. Men hann ju träffas ordentligt ändå och käka kräftor :) En riktigt go och trevlig tjej är det! Och vi hade absolut inga problem att prata med varandra. Man lär ju på något sätt känna en person via en blogg om man skriver lite personliga saker. Och då har man ju mycket att prata om, saker man läst. Men vi har haft kontakt via MSN också och då lär man ju känna varandra bättre också. En blogg kan faktiskt vara ett väldigt roligt sätt att lära känna en annan person på!


Kommentarer
Postat av: Billie

Haha, ja, nog hann vi prata allt! :D



Kraaam!

2010-08-05 @ 23:38:33
Postat av: bara jag

Åhh vad roligt! :D

I slutet av september ska jag ha inflyttningspartaj och då ska NI komma hit punkt slut



Vill bara få mina matmbler först annars känner jag mig så tom ;D

Postat av: Daniel

Störande till tusan



men slutet allting gott, trevligt möte och säkert en ny vän! :)

2010-08-06 @ 20:25:31
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Norpan

Billie: Jajemän :)))) Kraaaaaam



Stoffe: Ja, vi får väl invänta inbjudan då ;) Själv har jag en byrå kvar att införskaffa här hemma innan allt är helt komplett och iofs ett nytt vardagsrumsbord också så småningom. Kul med lite nytt hemma och kan tänka mig att matmöblerna är hur fina som helst :) Kram!



Daniel: Japp, hoppas det dröjer läääääänge innan det blir nåt sånt problem igen. Men ska ju snart åka tåg så och då hoppas jag att den bron i alla fall kommer att funka :)

Ja, vänner kan man aldrig få för många av...nästan :) Kram!

2010-08-06 @ 23:10:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback