Kickoff...

Hemkommen från kickoff med jobbet på 2 dagar på ett underbart vackert ställe i Sörmland. (Delar av filmen "Ondskan" spelades tydligen in på det här stället har jag hört). Har varit jättetrevligt! Skoj att sova över så man får lära känna kollegorna lite på ett annat sätt när man sitter och tjattrar lite på kvällen över ett glas vin. Maten har varit lite sisådär. Lucherna inte så märkvärdiga, men 3-rättersmiddagen däremot bättre. Kräftsoppa till förrätt, kyckling till varmrätt och sen äppelpaj och hemmagjord glass.


Den fina miljön vid konferenscentret som också var utsikten
från mitt hotellrum, från matsalen och terassen till huvudbyggnaden.


Varmrätten

Igår på eftermiddagen hade vi aktiviteter. Ett företag som sysslar med samarbetsövningar hade lagt upp ett program till oss. Det var olika uppdrag och klurigheter vi skulle lösa. Vi fick en ryggsäck med lite saker till hjälp. Vi var sammanlagt 5 lag och mitt lag kom 2:a. Ett uppdrag gick ut på att klura ut ett telefonnummer och sedan fixa en person från Gävle som skulle ringa upp telefonnumret och sjunga "Jag går och fiskar...". Vi lyckades nääääästan med uppdraget. Personen som vi lyckades få skulle ringa hade ringt men från en mobiltelefon och inte fast telefon som var ett krav för att tävlingsledarna skulle se att det var ett 026-nummer. På det missade vi 9000 poäng och hade annars vunnit med 100 poäng. Lite surt!...

Riktigt roliga uppdrag var det, men lite mycket mygg på ett ställe. Mina smalben är fulla med myggbett. Det rann blod på ena benet när vi skulle ta oss därifrån. Usch för mygg! Kliar fint nu.... Ett annat flygfä vi hade dejt med när vi satt i godan ro på terassen och drack lite vin, cider och annat var de underbara getingarna! Bara väntade att kvällen skulle sluta med ett getingstick, men klarade mig :) Men guuuuud så närgångna de kan bli. De andra hade roligt åt mig när jag vid ett tillfälle for upp som en raket och gjorde några fina snabba rörelser. Zumba? Nja en blandning mellan Street och Zumba kanske....ni ser bilden framför er va? ;)

Nu ska jag faktiskt gå och lägga mig. Somnade en stund på soffan när jag kom hem och var så borta att när jag vaknade trodde det var morgon och att jag snoozat med mobilen och trodde att jag försovit mig! Höll på att skrämma livet ur mig. Ska nämnligen hämta upp en kollega på vägen imorgon och får inte missa tiden då heller :)
Natti natti!



Kommentarer
Postat av: Billie

Åh, sånt där är så roligt att åka på!! Vet två planeringsdagar jag hade med mitt förra (underbara) jobb. En gång var det paintball, mitt lag spöade såklart skiten ur dom andra ;) Och en annan gång var det mer teambuilding med olika uppdrag. Som du säger så lär man ju känna varandra på ett annat sätt! Sen är det aldrig fel att få sova på hotell heller :D



Död åt myggorna. Jag är så otroligt glad över att jag inte råkat ut för dem odågorna så mycket denna sommar.. :)



Sov gott!



Puss kram

2010-08-24 @ 23:21:20
Postat av: Norpan

Billie: Ja, visst är det! :) Kul att komma bort lite och få göra lite annat! Men att det skulle bli Paintball är nog inte så stor risk med mitt gäng :) Vissa gnällde över att det var lite långt och gå där vi skulle utföra vissa uppdrag ;) Gnällkärringar ;) Jag tycker bara det är skoj att få testa på saker! Ja, myggbett är inte roliga och de verkar bara klia mer och mer ju längre tid det får gå.... Hmmm! Ha det gott! Puss o kram

2010-08-25 @ 11:27:37
Postat av: Sandra

Åhhh va kul det lät! Då lär man ju känna varandra ordentligt ju ;)

HUr går det annars i nya huset? Trivs som fisken i vattnet?

KRAMAR FRÅN ARBOGA :)

Postat av: Daniel

Just sånt borde man åka på. Lite aktivitet, mat, vin å umgås!

2010-08-27 @ 15:10:08
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback