Tokiga telefonsamtal, shopping och bloggbesök...

Får skjuta på det nån dag ytterligare med att skriva om Ystad-resan. Har inte hunnit redigera korten och vill gärna lägga ut nåt i samband med inlägget. Så får berätta lite om dagen istället :)

Har jobbat hemma idag och jösses vad telefonen har ringt hela tiden. Ett av samtalen skulle jag försöka få adressen för att kunna skicka hem en grej till den som ringde, men personen jag pratade med talade inte ren svenska utan bröt så det var inte lätt. Jag provade på alla möjliga sätt med små ändringar av namnet på gatan, men det blev fel hela tiden. Hopplöst! Sen var jag så korkad att jag frågade om namnet. Hmmmm, ja det var ju såklart ännu svårare att få till. Han försökte att bokstavera gatunamnet, men med totalt fel uttal på bokstäverna var det störtomöjligt. Till slut fick jag istället personnummer på barn och pappa och ska nog kunna med vårat system på jobbet få ut adressen. Tog även telefonnumret också utifall och det fick jag i alla fall till ;) Men fy sjutton vad svårt det kan vara ibland. Och vad dum man känner sig och vad desperat personen på andra sidan luren låter till slut. Men det ska nog ordna sig.

Eftermiddagen efter min arbetstid var slut åkte jag in till stan till IKEA, Plantagen och så mataffärn för att handla lite grejor. Blev några Astrar att sätta i mina krukor då Lavendeln har vissnat ihop sen jag var i Ystad och Petunian började också ha gjort sitt. Men får nog köpa en Aster till på torsdag tror jag för det blev lite tomt med bara 2 i en utav krukorna. Det blev också ett nytt skinnarmband och nya handdukar till badrummet. Gällande armband så har jag fått lite dille på det, bara så ni vet :)

Igår kväll var jag ute och sprang och det var så skönt att få rensa hjärnan. Kändes rejält i benen mot slutet då jag sprang på asfalt. Rätt hårt att springa på det. Har en aning träningsvärk idag faktiskt. Men ska ju känna att man gjort nåt eller hur? :)

Imorgon kommer goaste bloggvännen Billie och hälsar på mig. Ska bli så skoj! Första gången vi träffas på riktigt. Vi ska käka kräftor :) Men faktiskt inte första gången jag käkar det utan den andra gången. Första gången var redan i juli. Jag kan ju i princip käka kräftor året om :) Men augsti borde ju vara rätt okej i alla fall!

Kommentarer
Postat av: Billie

Jag längtar efter kräftorna! :)



Mina knän fixar inte att springa på asfalt, inte ännu iaf. Men jag kan säga att mina ben också var som gelé efter att ha sprungit igår ;) Sprang i ett elljusspår här om veckan där spåret var lite som torv. Det var skönt att springa på samtidigt som man sjönk ner lite vilket gjorde det jobbigare. Men det var nice!



Jobba lugnt, syns snart! :)



Puss

2010-08-04 @ 09:22:56
Postat av: oskrivnablad

Hälsa Billie så mycket =)

Hoppas kräftorna smakar underbart och att ni får superskoj tillsammans!!

Postat av: Norpan

Billie: Ja, det ska smaka gott hoppas jag! :) Men blir förstås grekisk sallad till också ;) och bröd.



Nej, mitt ena knä protesterade lite på slutet så fick gå lite på slutet, så trodde jag skulle få asont dagen efter, men knäna verkar ok. Ska nog ändå testa att springa i spåret nästa gång eller på grus vilket borde vara något bättre i alla fall.



Ses! Puss



Oskrivnablad: Tack så mycket! :) Det ska bli skoj! O ska hälsa henne så mycket. Kram

2010-08-04 @ 10:55:32
Postat av: Daniel

Ikea å motion e bra för kropp å själ!! Fortsätt så!!



Roligt med bloggbesök, skulle så ha vilja besöka dej i sommar men då attans tiden räckte till med allt resande. Men nästa gång!!!



2010-08-04 @ 14:16:31
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback