I´m back...

Hemma igen efter en nästan (sånär på en dag) en vecka nere vid Ystad. Första gången jag var där och jag blev näst intill förälskad i den lilla pittoreska staden. Nu var vi bara in till själva Ystad en dag. Annars huserade vi utanför vid Löderup strandbad, ungefär 2 mil utanför Ystad. Men får berätta mer om det imorgon för just nu är det dags att gå och lägga sig och jag är supertrött!

Kom hem strax innan 20.00 igår kväll och var då förbi lilla H som mamma var barnvakt åt. Och sen var det direkt i säng. Idag, (vilket jag sen ångrade att jag sa ja till) har jag varit hundvakt till en stor hund. Jag har i alla fall lärt mig att jag blivit bekväm av mig efter sen jag inte har kissen kvar längre och att jag är lite pedantisk. Dels fick jag gå upp med tuppen för de kom redan vid 7.30 och lämnade av henne istället för vid 9. Och så fick jag lära mig att stora hundar skitar ner, dregglar när det är varmt och när de precis har druckit vatten. Det blir blött och uppblandat med hår precis överallt. De drar rätt rejält när man är ute och går (i alla fall till en början). Kände av min allergi lite när vi var inne.

Denna hund kan man heller inte lämna en stund ens för då börjar den bita på saker. Att gå ut och gå har jag inget emot för älskar att röra på mig. Jag tycker om hundar, men vill aldrig ha en hund själv. Kisse är faktiskt lättare på många sätt, även om de kräver sitt också. Men som sagt jag tycker om hundar också, tro inget annat! Jag älskar djur överhuvud taget. Men den här hunden kände jag inte särskilt väl heller även om jag träffat den många gånger. O jag tycker för hundens skull att den kunde fått med sig någon filt och någon leksak, tuggben kanske... Hon hade aldrig varit inne hos mig tidigare.

Så när jag äntligen blev hundfri senare på kvällen fick jag storhandla. Finns inte mycket kvar i kylen när man varit borta en vecka... Sen blev det dammsugning och moppning av golvet. Inte precis vad jag tänkt mig på min sista lediga dag. Men imorgon är det i alla fall dags att börja jobba igen. Trist men sant! Men jag är helnöjd med mina semesterveckor. Men mer om det imorgon (förhoppningsvis).

Kommentarer
Postat av: Mallis in real life

Låter som om du haft en riktigt skön semester. Ystad låter toppen och det verkar som om du haft fint väder också.



Att sitta hundvakt låter nästan värre än att vara barnvakt. =)



Hoppas du får en bra start på din jobbvecka!



Kram

Postat av: Norpan

Mallis: Ystad var toppen! Har man inte varit där är det något som verkligen rekommenderas. Utomlands i all ära, men Sverige är vackert! :)



Ja faktiskt! Brorsonen är en dans på rosor i jämförelse :) Men så står jag ju honom lite närmre också. De hårar ju heller inte även om de kan smutsa ner ;)



Tack! Känns lite tungt att börja jobba, men så är det ju alltid. Snart är man inne i det igen :) Du får fortsätta njuta av din mammaledighet och lille M! :) Kram

2010-08-02 @ 11:22:57
Postat av: bara jag

Mm, jag satt kattvakt åt kissen i helgen. Den är dock så lugn att man ibland måste lyfta den för att se att den andas. Tror att Lea sover i snitt 23 h per dygn S



Välkommen tillbaka vännen.

Kram

2010-08-02 @ 17:42:46
URL: http://jag-har-ordet.blogspot.com
Postat av: Norpan

Tack! :) Var skönt i Ystad, men rätt okej att komma hem nu också efter att ha fått lite mer sol på sig. Måste ta och uppdatera imorgon. Orkade inte idag. Blev lite mör efter springturen tror jag :)



Kissevakt är helt klart lättare! :) Japp, kissar sover rätt mycket. Men så även hundar upptäckte jag igår förutom att hon följde med så fort jag reste på mig ur soffan när vi var inne. Kram kram

2010-08-02 @ 23:12:35
Postat av: Daniel

Låter som en härlig vecka!



E van med mina hundra hundar! ;) Så kan ta över hundskötar rollen om du vill! Skick dem på finlandsfärjan! :)

2010-08-03 @ 09:33:02
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Norpan

Daniel: Det var det! En jättebra vecka! Och du med verkar det som :)



Ska tänka på att jag kan skicka vovvarna till dig nästa gång ;) Får du några kissar på besök kan du skicka dem till mig :)

2010-08-04 @ 08:07:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback