Myshelg o ännu en död mus...

Ang. det eventuellt nya jobbet så har de valt att gå vidare med mig. Så nästa steg nu är att de ska ta referenser! Det skulle absolut bli den bästa julklapp/födelsedagspresent jag kunde få om jag fick det här jobbet som jag verkligen vill ha! Men vi får se. Vet inte hur många de har kvar i beräkningen. Vi var ju 6 stycken från början så det logiska vore väl om de har 2 eller 3 kvar nu då...

Har fått en död mus i väggen igen :( Denna gång huserar den i väggen inne vid sovrummet! Så nu sover jag i vardagsrummet på bäddsoffan under 2 veckor då som det lär bli innan den mumiferats och slutar lukta! Vidrigt! Vad ska de in i väggarna och dö för...? Anticimex kommer till mig på onsdag. Ny doftgrej och så ska de väl kolla hur det ser ut på vinden. Frågan är bara om det är bättre eller sämre att lägga ut nytt gift.... Jaja, ska iaf prata med dem. Det är väl för det varit så kallt nu som de gått in i husen...

I fredags blev det Idolkväll med varma mackor, smågodis och en cider! Slocknade lagom vid utröstningen efter jag hört Olle sjunga. Jäkla skit att han åkte ut! Tycker Minnah skulle åkt istället! Hon har ingen speciell röst även om hon sjunger okej. Jay och Olle hör man att det är dem som sjunger. De har mycket mer speciella röster. Men men inte mycket att göra tyvärr.

Är sådär intresserad av att se finalen nu måste jag säga. Men tror o hoppas att Jay vinner. Tycker dock det är lite trist att han hållit på med droger under Idol och hur duktig jag än tycker han är tycker jag det borde räcka för att diskas. De är förebilder för en massa unga fans så tycker inte att det ska vara ett acceptabelt beteende. Men som sagt han är jätteduktig och har en bra röst! Gillar honom även om Olle var min favorit.

Lördags blev det tjejpartaj hos mig! Jättetrevligt! När det dock var dags att gå ut som jag verkligen hade tänkt var jag så himla trött att jag blev kvar hemma. Somnade som en liten gris på direkten och vaknade vid 4 med jordens huvudvärk! 2 alvedon och sen till sängs igen. Sen på söndagen var jag hem till mina vänner som fått barn, en liten S som nu är 2 veckor gammal. Så små och pyttiga de är! Man glömmer bort :) Så himla söt! Adventsfika blev det också! En riktig myssöndag.



Kommentarer
Postat av: Billie

Åh, jag hoppas verkligen att du kan få den julklappen/födelsedagspresenten! Du fyller väl år på julafton? ;) Ska skriva upp det på min önskelista! :)



Men fyy, äckelmöss :S Dom borde ju kunna göra något mer åt det tycker man?!



Visst är det skönt att strunta i utgången och somna hemma istället ibland? ;P Härligt att det blev trevlig iaf. Och OMG vilken bild på Olle. Dreggla, haha ;)



Puss

Postat av: Frk Svensson

Borde inte mössen vara döda eller gå i idé som många andra djur haha. Vad jobbigt med den där lukten =( Hoppas den försvinner snart för dig.



Åh.. hoppas du får jobbet, det förtjänar du! Håller tummar och tår =)

Håller med om Jay och förebilder. Olle var kung ;)

KRAM

2010-12-06 @ 22:28:48
URL: http://frksvensson.blogspot.com/
Postat av: Daniel

Håller tummarna hårt, må jobbet bli ditt!!!



Ush för dessa möss, de följer verkligen sina egna vägar. Suck.

2010-12-07 @ 12:14:20
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Norpan

Billie: Tack gumman! Hihihi ja, det vore fint. Står det på din önskelista hjälper det nog :) Japp, jag fyller på julafton!



Anticimex kommer imorgon igen och då ska jag fråga om det finns något bättre alternativ. Vill inte vara med om detta igen! Vill kunna sova i min sköna säng ju! Död-mus-doft måste vara bland det vidrigaste som finns!



Ja, i lördags var det nog precis lagom för mig att jag var hemma. Dels blev det nog en cider för mycket som hjälpte till att jag blev så trött så trött! Plus med tanke på att jag fick sån huvudvärk vid 4! Var skönt att bara få sova och sova. Ibland är det roligaste när man bara är hemma också :)



Japp sexig bild va? ;) Puss



Frk Svensson: Tack vännen! Hoppas hoppas på det bästa!



Ja, du mössen... De brukar vara mest på hösten har jag hört, men mössen ute vid oss är tydligen aktiva nu med... Är kanske för det varit så kallt??? Jaja, hur som helst får jag höra med Anticimex imorgon.



Ja, visst var Olle kung! Så trist nu med finalen! KRAM!



Daniel: Tack!!! :) Jag hoppas verkligen att det blir mitt! När man kommit så långt skulle det inte vara kul att inte få det!



Japp, mössen är endra envisa endra! De kunde väl hålla sig utomhus åtminstone...



2010-12-07 @ 16:04:24
Postat av: sandra

hej tjejen. Svarar lite snabbt bara.

Jag har fått jobb på Karsudden där jag hade praktik :)

KRAM OCH TA HAND OM DIG

2010-12-07 @ 18:48:37
URL: http://gudis.blogg.se/
Postat av: stoffe

STORT GRATTIS TILL ATT DU GÅTT VIDARE. jag håller både fingrar och tår att du blir den som får jobbet :-) du är ju bäst. ELLER HUR?! kramen till vacker

2010-12-08 @ 08:16:38
URL: http://jag-har-ordet.blogspot.com
Postat av: oskrivnablad

Här släpps det in två katter på vinden då och då för att kanske slippa en invasion nu när kylan slagit till.

När det gäller idol kan jag bara hålla med. Skit att Olle åkte ut. Nu får vi hoppas på Jay.



Ha en trevlig kväll nu med Grey´s =)

Kram

2010-12-08 @ 17:05:23
URL: http://oskrivnablad.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback