Födelsedagsfrukost...

Inte många dagar kvar nu! I all stress som vanligt inför julafton då jag alltid är ute i sista minuten kom jag på världens snilleblixt nu på kvällen. Satt och funderade på hur jag skulle göra med tårta. Jag fyller ju på julafton också och brukar alltid ha släkten över hemma hos mig på julaftonsmorgon. Nu slog det mig att jag ska börja med en helt ny tradition om det blir bra.

Jag ska ha födelsedagsfrukost hos mig istället :) Att börja med tårta direkt på morgon är ju sådär och jag brukar aldrig hinna käka frukost. Jag brukar tillbringa dagen innan julafton med att städa sent som sjutton eller att stiga upp skittidigt och städa på morgonen. Frukosten brukar utebli. Så varför inte ha en rejäl frukost på sin födelsedag istället för tårta. Hur mysigt är inte det? Så får det bli. Bröd, skinka, ost, massa grönsaker och egengjord smoothie. Det blir bra det :)

Personen jag skrev om innan helgen har jag fått lite mer ordning på tror jag och vet hur det ligger till hoppas jag nu. Pratade med honom i fredags och även i söndags. Han hörde av sig själv båda gångerna per chatt och per telefon. Lite gränslös ibland får jag lov att säga och det vet han om själv, men då får man säga till och det tar han. Fortsättning följer på det. Tiden får utvisa.

Inget nytt om jobbet jag sökte och inte har jag fått tillbaka min tenta heller. Igår var vi däremot på ett helt underbart julbord vid Sundbyholms slott! Så mycket gott! För min del blev det mestadels lax i olika sorter, men testade även på vildsvin (mycket gott) och även svampomelett (med kantareller, mums) och rökta räkor (mer förtjust i vanliga måste jag säga...). Sen blev det ost och oliver och massa gott :) och slutligen efterrättsbordet med bla. chokladmousse och massa godis. Fanns hur mycket olika efterrätter som helst, men jag är ingen sån som lade upp en hel buffé med olika efterrätter på tallriken som vissa. Jag körde 2 sorter och sen godis.



Idag fick vi också våra julklappar.
Ett set ostkniv/gaffel som man har till dessertostar och sen fick vi gåvobrev med en liten katalog där vi själva får välja vår julklapp. För min del blir det en jättefin fleecepläd med fårullskänsla på andra sidan. En riktig myspysfilt att ha nu under vintern :) Kan behövas i den här kylan! Brrr - 20 grader ute nu!

Kommentarer
Postat av: oskrivnablad

Låter hur mysigt som helst med födelsedagsfrukost!! =)

Kram kram.

Postat av: Billie

Det låter väl som en jättebra idé! :) Jag kommer ;)



Tycker nog att det där jobbet kan ta och höra av sig nu.. Hrm!



Jag är inte så mycket för julmat men såna där julbord som det finns så mycket på kan absolut vara intressanta.. :)



Puss på sig!

2010-12-22 @ 22:27:25
Postat av: STOFFE

Åh så du fyller år på självaste julafton. Härligt!

Vad fyller du i år? 25? ;D



Jag tycker att du gör rätt i att "spela" med öppna kort direkt och göra spelreglerna klara. Det finns inget värre än att ha det luddigt i ett förhållande, faktiskt inte ens om man bara dejtar.

Bra jobbat!! Mer Norpor i framtiden TACK!



Stor kram till dig fina vän

Kram

Stoffe

2010-12-23 @ 00:24:30
URL: http://jag-har-ordet.blogspot.com
Postat av: Norpan

OB: Det var det :) Kram!



Billie: De har hört av sig nu. Det har dragit ut på tiden. Inget klart före nyår. O du hade varit mer än välkommen på födelsedagsfrukosten :) Puss o kram



Stoffe: Japp, 2 flugor på smällen :) Klart jag fyller 25 ;) Ja, visst är det bra med öppna kort på direkten. Hahaha, ja tänk vad världen skulle vara bra med några Norpor till ;) Stor kram!

2010-12-27 @ 13:47:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback