Veckan började bra...

Ny vecka och startade med att få åka med kollegan till jobbet även om det var min vecka. Råkade ut för total punka på ena vinterdäcket när jag var hemma hos mormor och skulle hjälpa henne med att ta ut pengar. På vägen tillbaka hem till henne tyckte jag det lät lite konstigt. När jag steg ut upptäckte jag till min förfäran att däcket var helt platt. Som tur är har jag en försäkring där jag bara kan ringa så kommer bärgningsbilen ut helt gratis och byter till reservdäcket eller lagar på plats om det går. Det blev reservdäcket.

Idag lämnade jag in bilen för att de skulle laga däcket och vid lunchtid ringer de och talar om att det inte går att laga däcket. Konstigt nog hade jag en känsla av det imorse av någon anledning. Och mycket riktigt! 2 nya vinterdäck för 3000 spänn. Precis vad man önskar sig lagom till jul... Men hade ju inte så mycket val! Får väl ändå säga att det var tur att det inte var de två nya jag redan köpt här inför vintern utan de två gamla som satt kvar.

Igår fick jag ta bussen hem från jobbstan. Trots 6 mil tog det mig från 17.15 till 19.00 tills jag var tillbaka ute på landet vid mig. Nej, buss eller tåg känns inte som ett pendlaralternativ! O dessutom fick jag kuta som ett torrt skinn mellan bussarna sen när jag kom till Centralstationen hemmavid för första bussen var försenad. Och det känns som att det inte skulle vara sista gången om jag skulle fortsätta åka buss eller tåg. Usch! Då hade jag kommit hem ytterligare en timme senare.

Inget nytt om nya jobbet jag sökt. Bara att snällt vänta. Men jag känner hur besviken jag kommer att inte kommer att få jobbet. Det känns så retsamt när man är så nära och sen inte får det. Då är det nästan bättre att åka ut tidigare för då hinner man inte få några förväntningar.

Mr Star fick för sig att jag skulle följa med honom på bal på trettondagsafton, men sa ifrån. Han är en lustig prick han. Gå på bal första gången man ses....hmmm. Men annars är inget nytt bestämt.

Var på en mycket trevlig glöggfest i lördag och sötaste lilla 3 veckor gamla S var med. Så han fick mysa lite hos fröken Norpan. Gäller att passa på när man har chansen ;) De är så goa när man pratar med dem och de tittar så ingående på en och lyssnar :)

Medarbetarsamtal och lönesamtal idag. Skönt att ha det avklarat och det gick riktigt bra! Vi hade ett bra samtal tycker jag :) Hon tyckte heller inte att jag hade någonting som jag behövde utveckla eller nåt som hon inte var nöjd med så det kändes bra!

Kommentarer
Postat av: stoffe

Åh vad duktig du är trots allt. Men du, angående jobbet; det är bra att komma långt. Då är du ju ända grym. Men sista ordet är ju inte sagt ännu :*) puss

Postat av: Norpan

Tack snälla vännen! ♥ Puss!

2010-12-15 @ 02:05:29
Postat av: Mallis in real life

Keep up the good work!



Kram

2010-12-15 @ 08:27:42
URL: http://mzmalliz.blogspot.com
Postat av: oskrivnablad

Surt med däcket!!

Hoppas ett svar från det sökta jobbet kommer som ett plåster på såret =)

Håller fortfarande tummarna ska du veta.



Kram kram

2010-12-15 @ 13:08:07
URL: http://oskrivnablad.wordpress.com
Postat av: Norpan

Mallis: Tack ♥ Kram



OB: Ja det var riktigt surt! Tack för stödet! ♥ Får hoppas det blir ett positivt besked! Kram kram

2010-12-16 @ 00:02:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback