Tapetvalet...

Har ändrat mig ett antal gånger kan jag berätta, men har försökt tänka på att välja tapeter som håller i sig och som jag inte tröttnar på så snabbt. Jag gillar att ha ljust omkring mig och föredrar att ändra färg på kuddar och gardiner, mattor osv. om jag känner för det. Men gillar stilrent och tycker det kan vara snyggt med mycket vitt eller vitt och svart. Så här föll valet till slut i alla fall:


Halltapeten, fast den ska vara så ränderna går lodrätt, så tvärtom mot vad den är nu. Vit med silvermönster i.


Fondvägg sovrum, ljusgrå (som också ska vara åt andra hållet).



Sovrum på resterande väggar, kök och vardagsrum. Den är vit med silverlinjer i. (Denna ska också förstås vara  vänd åt andra hållet så linjerna blir lodrätta).

Ja, nu vet ni ungefär hur det kommer att se ut. Får väl ta bilder sen hur det ser ut på plats sen också när tapeterna sitter uppe :) Hade bara 2 dagar på mig att välja tapeter då man bara får låna katalogerna 2 dagar. Men tror det här kommer att bli bra. Ljust som jag vill ha det och som är ganska så tidlöst. Det blev bara en fondvägg till slut. Men känner att det räcker då det i vardagsrummet inte blivit bra med tanke på att jag vill ha mönster på kuddarna i soffan och i köket och i hallen fanns det inga bra väggar att ha fond på så det skulle blivit snyggt.

Idag fick jag brev om att jag gått vidare ifrån en andra uttagning på ett jobb jag sökte förut, så fick ringa och tacka nej eftersom jag nu ska vara kvar där jag trivs. Men kul ändå att få se att det finns möjlighet att få andra jobb när jag bestämmer mig för att söka mig vidare. Ett särskilt GRATTIS till Stoffe och Fröken Svensson som båda lyckades få jobb nästan samtidigt! Det var de värda! Det är skönt att ha ett jobb och veta att det kommer in pengar varje månad. Finns många som går arbetslösa nu.

Sitter och kollar på "So you think you can dance" och ska nu ta mig en kopp te och krypa tillbaka ner i soffan med en filt. Blev lite frusen nu på kvällskvisten :) Imorgon kommer det en till och tittar på min lägenhet. Ha en skön kväll och sov så gott!


Kommentarer
Postat av: mallis in real life

Det är faktiskt snyggt att sätta tapeten vågrätt. Vi valde en randig svart/vit som skulle sitta lodrätt fast vi satte den vågrätt. Lite annorlunda kanske men det blev riktigt bra.



Alltid svårt att välja tapeter annars.



Kram på dig

Postat av: Norpan

Mallis: Ja, det kan säkert vara snyggt. Men inte jag som sätter upp tapeterna utan fastighetsägaren så det lär alla gånger bli lodrätt :) Man kan ju vara skoj att ha nåt som inte alla andra har. Svart/vit-randig tapet lät snyggt! Kram!

2010-02-25 @ 12:42:36
Postat av: Gissan

Skitsnygga tapeter!

Det blir kanonfint där...

Får kanske "titta förbi" på en kopp kaffe o kolla läget sen... :)

Kramis

2010-02-25 @ 17:31:27
URL: http://gissan.blogspot.com
Postat av: Norpan

Gissan: Tack :) Jag hoppas att jag blir nöjd när de sitter på plats. Men det tror jag. Vitt är tidlöst. Klart du ska göra det :) Du är välkommen! Kramis

2010-02-25 @ 18:21:10
URL: http://lillanorpan.blogg.se/
Postat av: Astriid

För det första: jag slutar aldrig förvånas över vilken fin människa du är vännen! :) Never stop!



Och det där blir nog kalas ska du se :) Alltid svårt att välja när man ser dom i katalogen, är ju inte samma sak på väggen liksom.. Det roliga var att jag tyckte att det såg jävligt snyggt ut om du skulle ha den lodrätt. Ibland är det gryyyymt! Men det var bara min tanke, hihi ;)



Och Norpis, du kan få vilket jobb som helst! Ser dom inte hur bra du är då förtjänar dom inte dig heller.



Puss och kram!

2010-02-25 @ 22:09:44
URL: http://nevernoregrets.blogspot.com
Postat av: Norpan

Astriid: Men gud så go du är gumman! Jag blir alldeles rörd! TACK! Vad fint du skriver om mig! Vad glad jag blir över att få höra det :))) O du är en otroligt go och fin människa du med ska du veta!Skrev så fint mail i och med Rosie. Så omtänksam!



Ja, jag tror det kommer att bli bra! Du kommer väl och tar en drink med mig på terassen sen? :)

Hihihi, ja lodrätt hade nog kunnat vara lite häftigt, men som sagt är hyresvärden som ska tapetsera och de vill nog ha det som det ska vara... Men skaffar man nåt köpes nån gång får man väl fundera på det :)



Puss kram!



2010-02-26 @ 00:19:53
Postat av: Stoffe

Den första var så fin! Vad var det den kostade den per rulle?

Du kommer att få så fint hem vännen! Mysfaktor på hög nivå :) Kram

2010-02-26 @ 01:12:13
URL: http://kristofferlundqvist.blogspot.com
Postat av: Norpan

Stoffe: Kul att du tyckte om den! :) Har ingen aning om vad den kostar faktiskt, för jag fick bara se katalogerna. Hyresvärden står för tapeterna. Men det är nog inga exklusiva så normalpris skulle jag tippa. Tror det var Decorama som den var i. Valde tapeter från Decorama och Borosan.



Tack!:) Jag hoppas att jag kommer att bli nöjd :) Kram!

2010-02-26 @ 08:02:02
Postat av: Astriid

Åh, det är klart jag kommer på en drink!!! :) Vore hur kul som helst.



Kramar!!

2010-02-26 @ 10:01:46
URL: http://nevernoregrets.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback