Update...

Dålig uppdatering här på ett par dagar. I onsdags när jag kom hem möttes jag av ett brev att Rosies urna nu var klar för avhämtning. Allt kom över mig igen. Det blev så definitivt! Ändå visste jag ju att det skulle komma. Som tur är har jag en underbar bror, som åkte och hämtade ut henne. Och hon finns numera hemma hos dem, tills jag kan ta med den upp till stugan där jag ska begrava henne i vår. Där trivdes hon så himla bra så det känns som rätt plats. Sov gott lilla gumman! ♥

Igår var jag kvar hos mamma i grannstan eftersom jag skulle upp så tidigt idag för att åka till Sthlm och min högskolekurs som jag går. Det var riktigt halt på vägarna idag. Flera bilolyckor längs med vägen. Ska bli skönt i vår när det är bättre väglag! Innan jag åkte hem var jag och fikade hos en kompis. Nybakta semlor och te! Mums! Så nu är det väl snart dags att sussa. Känns som jag knappt är hemma nåt, men det är faktiskt ganska så skönt också. Igår käkade vi grekisk sallad special. Det är bulgur, avokado, fetaost, cocktailtomater, rödlök, gurka, paprika, rucculasallad och färska champinjoner.

När vi var och handlade champinjonerna kom jag och tänka på när mamma bett mig och mitt ex åka iväg och köpa lite svampar åt henne. Vi kom tillbaka med en burk med champinjoner. Ni skulle ha sett hennes min och besvikelse. Det var nämligen skumsvampar hon sett fram emot :D

I helgen ska jag börja rensa vinden inför flytten! Jag blir trött bara av tanken! Skönt att rensa, och spännade att se vad jag egentligen har där uppe, men jösses vad jobb det kommer att bli! Jag har alltid sagt: " Jag bävar inför den dagen när det är dags att flytta". Jahapp, nu är det dags! Några som vill komma och hjälpa till? ;)


Kommentarer
Postat av: Frk Svensson

Nä vad gulligt att du ska begrava henne där hon trivdes som bäst. Usch vad sorgligt och samtidigt vackert...

Ja det där med svamparna var ju lite kul, jag skulle inte heller tänkt på andra svampar haha.

Jag hoppas att du får hjälp av nära o kära att packa, det är du värd.

KRAMAR

Postat av: Norpan

Frk Svensson: Ja, det är sorgligt! Tror det blir bra där uppe, stugan kommer alltid att finnas kvar.



Nej, eller hur! Svamp så tänker man ju svamp och vilka svampar köper man oftast i affären, jo champinjoner :)



Tack söta du, ja, hopppas också att jag får lite hjälp, men i helgen får jag packa själv.

KRAMAR och ha en riktigt skön helg!

2010-02-20 @ 10:36:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback