Första dagen på året...

Nya året firades in med goa vänner. Jag stod för förrätten och det blev formfranska med avokadoröra, räkor och rom. Varmrätten bestod av fläskfilé, potatisgratäng, kantarellsås och grekisk sallad. Jättegott! Efterrätt med chokladmousse med smak av after eight som bara smälter i mun! Mmmmmm! Förutom att äta spelade vi det nya spelet "När och fjärran". Men vi hann också med L.I.P.S, ungefär som Singstar. Sen skålade vi med champagne vid 12-slaget och var ute och tittade på fyrverkerier. Natten avslutades med att titta och skratta till roliga klipp på Youtube :)

Ändå måste jag säga att nyårsafton är en dag jag lika gärna skulle kunna vara utan. Av någon anledning känner jag mig alltid sorgsen inombords just på den dagen. Men klart jag hade kul och trevligt på kvällen. Daniels otroligt fina och gulliga kommentar jag fick igår värmde också! :) Tack min fina vän!!!!

Idag har varit en riktig sofflägesdag! Kollat på tv och sovit om varannat! Undrar om det bara är gårdagen som spökar, blev rätt lugnt igår så kan inte riktigt skylla på det eller kanske är det antibiotikan som spökar...
Har i alla fall kollat på de gamla godingarna "Can´t buy med love" och "Tre män och en baby". Annars har det mest varit trist på tv idag tycker jag. Ska nog avsluta kvällen med att se nån nyare film tror jag.

Önskar er en god fortsättning på det nya året! Hoppas på ett bra år 2010! 3 bilder från nyårsafton kommer här.
  


Kommentarer
Postat av: Astriid

Låter som en supertrevlig afton vännen :)



Kanske kan det kännas lite så? På nyårsafton, som singel? Så kan nog jag känna vid högtider ibland.



Jag är säker på att 2010 kommer bli ett så mycket bättre år. Har du bestämt dej för det så blir det så ;)



Massa kramar finaste Norpan!

Postat av: Norpan

Astriid: Tack gumman! Du är väl för go!!! Är så glad för mina fina vänner jag har här! :) Massa kramar tillbaka och 2010 ska bli ett superår! Eller hur? :)

2010-01-02 @ 01:34:02
Postat av: Gissan

God fortsättning till dig.

Idag var en lite bättre dag... ;)

Fast slöedag för oss åxå...man kommer inte riktigt igång när man är ledig så här...men skönt det åxå.

Kollade Olycksfågeln på tv...den var rätt bra faktiskt.

Såg åxå Flickan som lekte med elden häromdan...kanonbra.

Men jag kommer inte upp i lika många filmer som du...

Kram på dig.

Ha en skön söndag imorrn.

Kram Gissan

2010-01-02 @ 23:05:11
URL: http://gissan.blogspot.com
Postat av: Norpan

Tack Gissan! Vad skönt att det var en bättre dag igår :) Visst är det skönt att bara få slappa och ta det lugnt ibland. Missade första delen av Olycksfågeln, men får väl se på SVT-Play.

Har hunnit se några filmer till nu, så du får nog se några till om du ska hinna ikapp ;)

Ha en skön söndag du med! Kram

2010-01-03 @ 11:39:41
Postat av: Daniel

Så trevligt det låter!



ojoj så mycket gott du trixat! Känner goda dofterna och smaken ända hit!!

2010-01-04 @ 22:59:46
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Norpan

Daniel: :) Det var som sjutton! Det måste varit ett jäkla drag på den spisfläkten ;)

2010-01-05 @ 01:43:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback