Pizzakväll utan pizza!

Igår kväll var det pizzakväll med tjejerna. Var ett tag sen sist så det var skoj att ses. Vi brukar träffas någorlunda regelbundet och käka pizza och sitta och snacka. Det är så mysigt så :) Men igår blev det inte pizza för min del, min mage har kajkat ihop helt förmodligen pga. allt kring mitt jobb som är just nu. Svårt att hitta på något bra att äta när inget funkar för tillfället. Till slut blev det kokt skinka, keso och lite sallad med gurka, tomat och paprika utan dressing och sen ett glas ProViva till. Riktig fest ;) Men det var trevligt ändå såklart! Vi har alltid massor att prata om.

Just nu ser det ut som 75% på mitt nuvarande jobb är ordnat och de håller på och ser över om det går att lägga på ytterligare på något sätt. Men läget oklart ännu. Och idag, snart är det dags att åka på intervju.

Igår eftermiddag hade jag besök av en ungdom som sökt insats själv eftersom han var över 18 år. Han var så duktig, så go, glad och positiv! Jag gick och log länge efteråt! Såna besök kan verkligen göra ens dag! Han hade sett fram hela veckan att han skulle komma till mig och tyckte det var kul att komma sa han efteråt. Såna stunder älskar jag mitt jobb! Men jag tycker om det annars också, men det ger liksom lite extra ändå! Att arbeta med familjer och barn och ungdomar med funktionshinder är verkligen givande och så kul! Träffar så många underbara barn och ungdomar! O ibland när man ser vilken skillnad man kan göra känns det så gott i hjärtat! Vissa ärenden som är komplicerade går man ju in i mer på djupet och då blir man så glad när det sen sker en förändring till det bättre!

Kommentarer
Postat av: mallis in real life

Jobbigt att inte kunna käka på grund av oro i magen. Om magen inte funkar, funkar ingenting. Men har den kajkat ihop måste du undvika paprika, den är inte bra för stressade och oroliga magar.



Hoppas allt fixar sig!



Kram på dig

Postat av: Norpan

Nej du har alldeles rätt. Råa grönsaker överhuvud taget är inte bra för magen när den inte mår bra. Men kände att jag behövde få i mig lite grönt ändå igår, så tog bara lite lite grönsaker. Kokta är ju mycket bättre egentligen.

Tack, bara för mig att hålla tummarna! Kram

2010-01-21 @ 10:04:19
Postat av: Stoffe

Sv; Ja han är så go Charlie! Den sötaste.

Jag kom ju ur ett förhållande i november, och känner faktiskt nu att det kan vara dags att beta av maknaden lite :) Vi får se vad det blir av detta..



Ska du på en intervju? Vet inte om jag slarvläste. Men vilken intervju är det??

Kram och säkert ett försenat lycka till :)

2010-01-22 @ 08:48:21
URL: http://kristofferlundqvist.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback