Fullt upp i helgen...

Har varit en riktigt lugn helg denna helgen. I fredags var jag och tog första TBE-sprutan, så jag slutade lite tidigare. Den gjorde inte ett dugg ont och inte speciellt mycket efteråt heller, mer än när man ska sätta på sig något över armen en dag efter. Sen kom mamma med sina kissar (döttrarna till min kisse som jag fick låta somna in i januari). Vi gjorde god mat och drack lite vin.



På lördagen var vi ut till Plantagen och jag handlade mina häckplantor, Amerikansk hagtorn. Det är långa taggar på dem, men så kommer det inte in någon obehörig i första taget heller :) De är jättefina när de blommar på vår/sommaren och sen på hösten blir det fina bär. Har dock inte planterat ner den ännu. När vi kom hem åkte Rönnen ner äntligen. Lite tomt blev det, men ska ju ha ett äppelträd sen så det kommer att bli bra. Mamma åkte sen hem och jag åkte på middag hos en vän på kvällen och kollade på en rätt dålig film som jag själv köpt. Den hette "Buss till Italien" eller nåt sånt. Den var okej, men inte speciellt märkvärdig.

Söndag skulle det blivit fotografering, då det inte blev av på lördagen pga. vädret. Men herr K var sjuk, så jag blev överbjuden på fika istället. Så tog med lite hostmedicin åt honom och en film. Han såg sådär pigg ut. Bara att hoppas på att jag själv håller mig på benen. Har ju ganska nyligen själv varit sjuk. Men han hade varit sjuk en vecka då redan även om han blivit lite sämre igen. Han hade lagt upp så fint med kladdkakan med en penséeblomma på vardera och strött på lite vaniljsocker. Såg jättefint ut! Kul med killar som anstränger sig så det ska se fint ut :) Hade sen tänkt fota lite när jag kom hem, några kossor ute vid mig, men regnet riktigt vräkte ner så blev tyvärr inte så. Istället blev det 2 bilder på den vackra himlen och dimman som lade sig över fältet. Men har inte lagt över dem på datorn ännu. Förhoppningsvis blir det fotografering i veckan istället om det blir hyfsat väder.

Igår kväll somnade jag på soffan när jag kollade på "The bucket list" och vaknade först vid 5!!!!! När jag tänkt stiga upp. Men gick faktiskt och lade mig en timme och sov för vill i alla fall ha sovit ett litet tag i sängen! Så länge har jag nog aldrig sovit på soffan! Måste varit jättetrött! :)

Var förbi och lämnade tillbaka sågen hos brorsan igår innan jag skulle till mr K och då kom lilla H med ett stort leende och såg så glad ut, fullt av vattkoppor i ansiktet lilla plutten. Han sprang sen iväg in på sitt rum fnittrandes. och brorsan sa: "Vad lustig han var då som sprang iväg igen!" Men snart kom han tillbaka med två kritor. En sträckte han ut till faster, vars hjärta brast av att inte kunna ta emot den och komma in. Inte lätt att förklara för en 1.5-åring att faster kommer en annan dag när han är frisk :( Han såg så besviken ut. Åhhhh! Hoppas lilla H blir frisk snart!

Kommentarer
Postat av: Frk Svensson

Fart och fläkt har du haft hör jag =) Jag med, men rapport om det kommer sen. Mysigt när mamma hälsat på, min åkte idag =(

Visst är det lustigt vad man får känslor för sina syskonbarn. Kram på dig!

Postat av: Norpan

Frk Svensson: Japp det är lite fullt upp just nu :) Ja syskonbarn känns i princip som det närmsta man kan komma ett eget barn förutom sina egna förstås. Det är mysigt med dem :) Kram kram

2010-06-16 @ 11:12:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback