Fotokväll...

Efter en sväng till Återbruket idag fick jag med pappa ut till Mediamarkt för att kolla in ett nytt obektiv till min kamera. Har nu bestämt mig för ett Canon 55-250 med bildstabilisator. Det tror jag kommer bli kanonbra! Testade ju ett 70-300 av en kompis sambo och det blir fina bilder, men svårt vid längre avstånd att inte få skakiga bilder om man inte använder stativ. Så jag tror det här blir bättre. För inte alltid man vill släpa omkring på ett stativ ju!
Tyvärr fanns inte objektivet inne, utan kommer förhoppningsvis in på torsdag, men inte alls säkert. Så bara att ha tålamod och vänta.

Sen blev det lite svartvit Dansk sjösten som jag ska ha på sidan av plattorna där det varit en rabatt som jag inte ska ha kvar. Tror det kommer bli prydligt med lite sten där istället. Vill inte ha för många rabatter. Räcker med en tycker jag. Hittade också en solsäng till kampanjepris. Så den har jag legat i hela eftermiddagen! Så underbart! Lite lättare nu att även kunna sola baksidan vilket jag är lite dålig på annars :)

Ikväll har jag varit iväg med Mr K och fotat igen. En härlig och underbart vacker kväll var det! Blev lite bilder vid ett slott, blommor, kossor och på solnedgången. Sen fick jag hjälp med att ta upp roten till min Rönn som jag tog ner för några veckor sedan. Det var guld värt! Hade inte varit lätt att ta upp den själv inte! Behövdes nog lite manlig kraft i det här fallet! Efter bjöd jag på årets första kräftor. Det var Turkiska kräftor och riktigt goda. Inte sådär ruskigt hårda i skalet som en del kräftor kan vara ibland. Så det var gött!


Foto på den vackra solnedgången ikväll


En liten bro


Min fotopartner vid solnedgången


En av kossorna



Stall vid slottet


Allé vid slottet

Kvällen avslutades dock med ett tråkigt besked från min mamma. Milou, kissen som ju har blivit sjuk ska få somna in. Det finns inget alternativ i det här fallet då hon fått en tumör i munnen som i stort sett alltid är elakartade när de börjar bli till åren. Mamma vill inte låta henne gå igenom en operation och behöva sondmatas efteråt, då de förmodligen var tvungna att ta operationen i två omgångar. Fruktansvärt sorgligt då det inte är länge sen jag tog bort Milous mamma som var min lilla älsklingskisse. Brorsan skulle följa med henne vilket jag är jättetacksam för. Jag hade inte klarat av det! Det är för färskt fortfarande. Det är av den här anledningen som jag känner att jag inte vill skaffa en ny kisse. Det gör för ont när man kommer till det här steget och all oro när de blir sjuka osv. Visst var det värt det när jag hade min kisse såklart! Men jag vill inte gå igenom det igen. O nu gör jag det ändå på ett vis även om det inte är jag som tar beslutet. Milou är en älskad kisse och hon funnits hos oss sen hon föddes. Hon påminner på många sätt om sin mamma och kommer bli enormt saknad! Livet tar sina tvära kast emellanåt. Men hade varit skönt med en semester och sommar utan sorg.

Sovdags... Somnade ifrån här för ett tag sen så nu är det nog dags att gå och lägga sig på riktigt.


Kommentarer
Postat av: oskrivnablad

Min favvokisse är nu 17 år och jag fasar för den dagen då vi måste låta honom somna in =(

Kommer bli grymt tomt efter honom.



Kram på dig.

Postat av: Norpan

Oskrivna blad: Ja fy så hemskt det är! Ibland fattar man inte att man överlever nåt sånt, men det gör man. Men det blir fruktansvärt tomt efter dem. Saknar min lilla kisse som fick somna in i januari jättemycket! Blir aldrig sig riktigt likt efter henne. De är ju såna personligheter! Kram

2010-06-30 @ 11:14:17
Postat av: Mallis in real life

I det här fallet gör din mamma rätt, även om det känns fruktansvärt. Tråkigt också att det just är Rosies dotter och det blir dubbelt så jobbigt för dig.



Tänker på dig.



Kram

2010-06-30 @ 14:15:56
URL: http://mzmalliz.blogspot.com
Postat av: Norpan

Mallis: Tack! ♥ Ja, det känns mest humant för Milou! Det värsta är att det gör så himla ont! Tycker lika mycket om henne som hon skulle varit min egen kisse. Har bott med henne vissa perioder och som sagt var hon min kisses dotter! Det är så sorgligt när de inte kan få finnas kvar längre. Enda trösten är att det var det bästa för henne. O att hon får ligga tillsammans med sin mamma i stugan. Kram

2010-06-30 @ 15:42:00
Postat av: emma

Härliga sommarbilden!

Tråkigt det där med kissen :( jag skulle bli jätteledsen om min älskade kisse dog, tur att hon bara är 4 år än så länge ^^

2010-07-01 @ 11:46:36
URL: http://rosaapantern.blogg.se/
Postat av: Norpan

Emma: Tack! Ja det är ledsamt när husdjuren måste somna in. Men man får vara glad för de åren man fått med dem. Din får vi hoppas får leva många år till! De ger så mycket och lämnar en stor saknad efter sig.

2010-07-01 @ 13:23:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback