Snart semester!

Igår var jag och hämtade nycklarna till radhuset. Blev bra med tapeterna och kommer nog bli ännu bättre när alla möbler kommer på plats. Sen ska jag allt eftersom byta ut lite möbler också. Roligare att få lite nytt än att ha kvar det gamla. Fick guidad tur av fastighetsägaren eftersom det är lite annat än vanlig lägenhet och det är elvärme. Så fick veta hur man gör rent ett filter, hur jag ska ställa in saker, hur tvättmaskinen funkar osv. Tvättmaskinen och torktumlaren var alldeles nya så det var ett extra pluspoäng får jag lov att säga. Sen ska jag sätta in diskmaskin också, för det fanns färdigt för det redan. Har dock inte hunnit ta några fler bilder ännu, men det kommer.

Till råga på allt när jag skulle köra därifrån efter att ha lämnat av lite grejor så lyckades jag backa rakt på en stor sten! Det lät inte fint kan jag säga! Men som tur var verkar det ha gått bra i alla fall! Mycket intelligent att ha stora stenar så nära vägen inne på området där det är trångt nog ändå.

På kvällen fick jag hjälp av min pappa och farbror att köra ut alla kartonger som jag hittills packat och lite andra saker. Så nu blev det mer plats i lägenheten igen till att kunna packa ner det sista. Sen är det klart i lägenheten. Det är köket som det är lite kvar i. Sen är det vinden och källarförrådet som jag fortfarande håller på med. Men ikväll ska jag ta en välförtjänst paus i flyttandet faktiskt. Men ska byta bil med pappa så jag kan pyssla hela dagen imorgon när jag är ledig.

Igår var det lite sorgligt på jobbet. En utav "mina barn" hade dött i helgen! Alltid lika tragiskt när ett barn går bort och det är något man verkligen berörs av. Det är oundvikligt. Detta är en familj det varit mycket kring dessutom så jag har varit involverad en del. Känner verkligen med familjen, nu till påsk och allt. Men han har det nog bättre nu i alla fall. Han var så sjuk stackarn! Men ändå tragiskt och sorgligt!

Dags att ta tag i dagen!


Kommentarer
Postat av: stoffe

Jag måste börja med att beklaga! Vad tråkigt att du fick ett så tråkigt besked om ett av "dina" barn.

Jag funderar på en sak som jag måste ha missat. Vad precis jobbar du med? JAg vet ungefär med vad och din utbildning men vad gör du då?



Din flytt - En stor sten på vägen?? Herrgud vilka dumhuvuden har placerat dem där? Bar start gumma ;D



kram på dig!



Postat av: Daniel

Bra jobbflyttat!! Tänk så sköööönt när allt e klart... och när du sitter där med ett glas vin å njuter



Beklagar dödsfallet. En tanke till anhöriga och dej. Är säker på att han har det bättre nu. Frisk, sprallig och glad.

2010-03-30 @ 13:48:21
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Sandra

Åhh va skönt att flytten snart e klar ;) Ser och låter så himla fint! Lite avis faktiskt ;)



Jag undrar också vad exakt du jobbar med... har inte kommit mig för att fråga... Tragiskt iallafall med "barnet" men som du säger, ibland när de är så sjuka så kanske himlen ger dem frid.



MÅNGA KRAMAR

2010-03-30 @ 14:54:04
URL: http://gudis.blogg.se/
Postat av: Norpan

Stoffe och Sandra:

Jag jobbar som LSS-handläggare för barn och ungdomar. LSS (Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade). Jag har hand om barn från 0 år tills de gått ut gymnasiet (upp till 23 år, då vissa går gymnasiet längre när de går i särskolegymnasium).

Jag träffar barn och ungdomar med funktionshinder som t.ex. utvecklingsstörning, autism, asperger, multifunktionshinder. och deras familjer och gör utredningar för att se om de har rätt till insatser som de ansöker om som personlig assistent, kontaktperson, avlösarservice, ledsagarservice, korttidsvistelse i boende eller familj, särskilt boende för barn/vuxna. Ibland har jag samarbete med BUP, Habiliteringen, Neuropsykiatrist centrum. Ibland åker jag ut på skola/förskola för att träffa barnen och prata med personal för att få en helhetsbild. Och eftersom vi har barn placerade i andra kommuner åker jag iväg för att göra uppföljningar och se det fungerar som det ska. Ibland kommer de och träffar mig på kontoret och ibland får jag göra hembesök. Ibland får jag infomera om LSS i olika sammanhang också, t.ex föräldramöten osv. Ganska omväxlande jobb med andra ord och jag trivs jättebra med det :) Långt utlägg eller hur? :)



Vissa familjer har jag väldigt mycket kontakt med och denna familj var en sådan där deras son dog. Lätt att påverkas av det lite själv. Medans andra har man inte så mycket kontakt med alls. Men vi har uppdelat ärenden så jag har mina o kollegorna sina. Så de har kontakt med samma handläggare hela tiden.



Stoffe: Tack vännen!

O ja, visst var det korkat med stenen! Jag hoppas verkligen att det gick bra. Svårt att se helt under, men tror inte det blev nåt. Hoppas inte. Men snacka om otur! :) Kraaaam



Daniel: Tack gulliga du! Ja, tror också han mår bättre nu! Ja, visst ska jag sitta där sen med ett glas vin och njuta :) Ska bli så väldans skönt när det är klart! Kram på dig



Sandra: Tack, ja det är väldigt mysigt! Längtar bara till att få sova där nu! :) MÅNGA KRAMAR TEBAX

2010-03-31 @ 08:23:23
Postat av: anneli

hej hittade din blogg när jag sökte på jobbigt att flytta hehe...jag håller också på o flyttar från lägenhet till ett litet hus vi ska hyra 8km från stan:)

2010-03-31 @ 17:42:20
URL: http://annelimedi.blogg.se/
Postat av: Norpan

Anneli: Kul med en ny besökare! :) Välkommen! Ja, flytt tar tid! Packa, rensa och sen slutligen få dit alla grejor till nya stället. Lika jobbigt varje gång! Tur man är en sån som inte flyttar så ofta!!! Låter annars lite som jag...Blir också flytt från stan till 1 mil utanför fast till radhus :) Det är härligt nu till våren/sommaren :)

2010-03-31 @ 22:24:11
Postat av: Frk Svensson

Vad hemskt då ett barn dör, det är inte naturligt att de ska gå bort innan föräldrarna. Förstår att det måste kännas hemskt då du träffat alla inblandade.

Iaf kul att du känner dig nöjd inför din nya lya. Alltid skönt med en förnyelse.

KRAM

2010-03-31 @ 22:37:08
URL: http://frksvensson.blogspot.com/
Postat av: Norpan

Frk Svensson: Nej, det är inte naturligt! Alltid extra sorgligt när ett barn dör, även om det i det här fallet var det bästa för honom med tanke på hur han mådde. Men inte mindre sorgligt för det!



Ja, det är jätteskönt med det nya! Längtar tills att få sova där nu! KRAM

2010-04-01 @ 10:17:41
URL: http://lillanorpan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback