Testing Zumba...

Har nu testat 3 program av Zumba, 2 olika dagar. Ska testa ett fjärde lite längre program ikväll.

Zumba fitness basics:
Här får man lära sig basstegen i tre steg. Mycket pedagogiskt :) Först i långsamt tempo med bara benen, något snabbare med tillägg av armarna och sen i snabbt tempo. Bra för den som inte dansat så mycket tidigare eller är van vid koordinationer.

Jag körde inte igenom hela utan körde igång med ett program istället sen. Basics är 1 timme långt och jag kände redan på det passet att man blev svettig och det kändes att kroppen fick jobba.


Zumba fitness 20-minute express:
Ett program när du inte har tid att köra en hel timme, men ändå vill få en genomkörare av kroppen. Kroppen får jobba och det känns i kroppen. Däremot körde jag inte bara detta programmet, utan jag kände att jag ville ha lite mer, så jag körde även Flat abs-programmet som är på 20 minuter.


Flat abs:
Du står upp hela programmet men kör ändå riktigt bra övningar för magen genom lutningar, twists, sträcka sig i olika lägen och svängningar med magen.


Ikväll ska jag testa Zumba fitness live, Cardio party eller Sculpt & tone. Då är det 60-minutersprogram som gäller :) Så då blir det ultimata testet :) Men jag är hittills nöjd med mitt köp! Det är ett roligt sätt att träna, men ändå effektivt. Jag fick träningsvärk dagen efter. Sen är det som med all träning, man kan ju fuska sig igenom ett pass genom att inte ta ut rörelser utan bara mesa sig omkring. Men vill man träna eller inte?
O framför allt, vill man få ut något av träningen? Det vill i alla fall jag! :)


Kommentarer
Postat av: stoffe

Åh vad roligt!! :D Haha vilka roliga idéer du har vännen.. Kan vi inte få ett videoinlägg hur det ser ut när du gör det också? ;S

Postat av: Norpan

Stoffe: Haha, ja det hade nog varit en syn du :) I det nya programmet jag körde idag var det några afrikanska steg som jag inte kände mig alltför hemma med. Har ju dansat mycket men inte nåt afrikanskt :) Så det hade varit en syn för livet kan jag lova!!!! :D Shake your boody typ :) Men några gånger till så då jäklar sitter det nog som en smäck :)

2010-05-23 @ 22:40:52
Postat av: Mallis in real life

Zumba verkar ha blivit riktigt poppis. Vi har ett gym här i stan som kör klasser, kanske ska jag testa när kroppen har återhämtat sig lite mer.



Hoppas allt är bra med dig annars. Är lite dålig på att läsa bloggar för tillfället men jag gör så gott jag kan. Njuter naturligtvis av mitt nya mammaliv.



Ha det så gott och ta hand om dig. Kram

2010-05-24 @ 09:32:59
URL: http://mzmalliz.blogspot.com
Postat av: Frk Svensson

Jag tycker det där verkar intressant. Kanske man ska ge sig p och köpa ett? Vad tycker du?

Kram

2010-05-24 @ 10:33:57
URL: http://frksvensson.blogspot.com/
Postat av: Norpan

Mallis: Förstår att det är mammalivet som hägrar nu :) O klart ska det vara så :)

Tycker absolut du ska testa zumbapass när du är redo sen! :) Sköt om dig och lillkillen :) Kram!



Frk Svensson: Det tycker jag absolut! Du hade ju börjat köra på med träningen nu såg jag på din sida. Och det kan ju vara skönt att ha något att köra hemma o som dessutom är kul. Man märker inte ens att det gått en timme! Dra med dig Stoffe å om du köper ett :) Kram!

2010-05-24 @ 11:22:53
Postat av: Daniel

wooow cooolt!! borde testa!



Dansa gör jag med inte som träningsform... ska kolla om de har sådana i finnbyn!!

2010-05-24 @ 13:44:52
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Norpan

Daniel: Absolut :) Men är ifrån tv-shop jag köpt det från nätet. Så tror knappt du lär hitta det i finnbyn. Men du kan ju starta upp Zumbapass i trädgården :) Du kan ju alltid ta hjälp av Fröken Finland som var med i nåt inlägg härom dagen, eller kanske Pekka kan hjälpa till??? :)

2010-05-25 @ 09:11:24
Postat av: Billie

Jag skulle ju vilja gå på zumbapass men då min stad inte har det kanske jag också ska beställa hem det?? :)



Puss

2010-05-26 @ 22:46:41
URL: http://billiesflowers.blogspot.com
Postat av: Norpan

Billie: Gör det! Jag tycker det är riktigt skoj! Har testat två program till nu och är fortfarande nöjd. Bra träning och skönt att kunna köra lite hemma. Puss!

2010-05-27 @ 00:45:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback