Utmanad

4 x 6 utmanad av Mallis
4 tv-program jag ser.
Grey´s Anatomy, Ensam mamma söker, Desperate Housewives och Bonde söker fru
4 saker jag gjort idag
Varit på en jättebra föreläsning, pratat i telefon, skottat snö med trädgårdsspade, ätit kexchoklad (fy på mig)
4 saker jag längtar efter
Sommar, 2 nya möbler i hemmet + diskmaskin, ett jobb i hemmastan, en egen familj
4 saker på önskelistan
En resa till värmen, nya vinterskor, en godkänd tenta, ledighet
4 saker jag avskyr
Oärliga personer, kyla, folk som inte kan köra bil, mörka mornar & kvällar


4 jag utmanar
Billie, Stoffe, Fröken Svensson och Oskrivna blad

(Har också lagt upp ett inlägg som jag valt att lösenordsskydda pga. att jag ska kunna skriva mer fritt om det jag behövde skriva av mig ibland om utan att behöva känna mig hämmad av att jag inte vet helt säkert vilka som läser min blogg. Därför är det bara ett fåtal som har tillgång till den. Lösenordsskyddade inlägg kommer vara mer undantag än vanligt utan det är här jag kommer att skriva främst. Jag hoppas inte detta retar alltför många utan vill fortsätta läsa min blogg).

För övrigt kan jag tala om att jag har skottat en massa snö på kvällen som ni kan se ovan! Jag köpte en bilskyffel att alltid ha med mig i bilen om man skulle fastna när det är mycket snö eller så. Tror ni jag hittade den när jag tänkt att ha den till att skotta snö utanför huset? Nä just det! Slutade med att jag fick skotta snö med trädgårdsspaden :/ Det tog evigheter o det var tungt!!!! Måste köpa en snöskyffel!

Var på en kanonbra föreläsning idag på förmiddagen också. En föreläsning om bemötande o fördommar med Claes Schmidt som är transvestit. Han går också under namnet Sara Lund (www.saralund.se) Det var en himla rolig föreläsning där man fick skratta mycket så tårarna rann :) Men den var också tänkvärd! Kan verkligen rekommendera er att se honom om ni får chansen! Han är förutom transvestit heterosexuell och gift. Skrev faktiskt ett mail till honom och talade om att jag tyckte han var bra och fick även svar tillbaka redan ikväll. Han blev glad :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback