Snurriga Norpan...

Japp, mina favoriter är med allihopa i Idol nu :) Skönt att kvalen är över och det börjar på riktigt. Blir lite väl utdraget det där tycker jag. Favorit nummer ett av killarna är Olle och på tjejsidan Alice. Men jag gillar även Daniel och Jay och lite Andreas Weise också på ett hörn (bra röst, men behöver tuffa till sig lite ;)).

I fredags gjorde jag något jag aldrig trodde jag skulle få uppleva. (Några av er har kanske redan sett det på FB) Jag kom till jobbet med två olika stövlar. Hur lyckas man???? Det slog mig precis när jag steg ur bilen 6 mil bort i jobbstan när jag fick syn på kollegan C som kom gåendes och väntade in mig. Lite lätt panikkänsla, men sen var det bara att gilla läget. Hade inga skor att byta med på jobbet heller. Först gick jag i strumplästen ett tag, men blev så trött i fötterna och det är rätt skitigt på golvet så till slut drog jag på mig stövlarna igen. Kollegorna hade ju redan hört talas om min tabbe och skrattat gott så tårarna rann. Så knallade omkring stolt i mina olika stövlar resten av dagen :)

Vilken lärdom fick jag av det? Man ska inte ta på sig en av vardera stövel när man inte kan bestämma sig om vilka som passar bäst till jeanskjol och särskilt inte när man är stressad. Risken finns att man sen gör något emellan, inser att man är sen och blir stressad & trött och glömmer bort att man har olika på sig och går iväg så...och sen vet ni ju resten...

Var i alla fall ner på stan sen efter jobbet (efter jag varit hem och bytt skor) och klippte mig. Så skönt! :) Sen blev det en lugn fredags kväll i soffan med lite räkor och vin :) Och lördagen tillbringades med svägerskan och Hugo efter en ordentlig sovmorgon. Vi var ut till IKEA och shoppade lite...eller svägerskan shoppade och jag var för en gångs skull med som sällskap. Köpte inte en endaste pryl! Annars brukar man ju kunna säga att det är inträde på IKEA för man kommer aldrig därifrån utan att åtminstone ha köpt ljus eller servetter eller nåt. Men inte den här gången. Däremot käkade vi lite lunch på IKEA också. Jag valde Ceasarsallad som var okej, men inte mer. Däremot var chokladpuddingen till efterrätt mycket god! :)

Kvällen blev lugn. Det var meningen att Y och lilla H skulle komma över på kvällen och käka Enchiladas hos mig, men Y fick migrän, så det blev enchiladas och lite vin i min ensamhet istället. Nu ska jag ta mig ut i solen och sätta mig och njuta en stund...trodde jag, solen försvann. Jaja, det blir väl en film istället då tills solen förhoppningsvis kommer tillbaka igen.


Kommentarer
Postat av: Sa

hej tjejen! Jag är inte med barn :) Var på mvc på praktik ;)



Hoppas du också mår fint. KRAMAR

2010-10-03 @ 14:32:32
Postat av: sandra

Postat av: Norpan

Sandra: Aha, på det viset :) Hoppas det var en trevlig praktik i alla fall :) KRAMAR

2010-10-03 @ 16:16:16
Postat av: Stoffe

Haha jag skrattar ihäl mig :D 2 olika stövlar? Hur kunde det gå till?

Jag ahr aldrig varit med om det, men för en månad senhade jag satt en tröja avig och märkte det först på jobbet. Haha



Kramen på finaste Norpis!

2010-10-03 @ 17:33:04
URL: http://jag-har-ordet.blogspot.com
Postat av: Norpan

Stoffe: Ja, det ska väl vara jag till att lyckas till nåt sånt! Jag fattar inte själv hur det gick till :) Ska nog mycket till att jag ska göra om det i alla fall för nu lär jag kolla extra noga när jag stiger ut genom dörren här hemma! :D

Haha avig tröja måste varit snyggt... men lite mer lätt hänt i framfarten på morgonen ändå :) Men man kan se att trötthet och stress är inte är en bra kombo på morgonen :)Kram kram på dig!

2010-10-03 @ 18:52:25
Postat av: Daniel

hehehehehe så typiskt, skulle även bra kunna hända mej!

Men man får ju vara glad att man har stövlar iaf - inte alla förunnat!:)

2010-10-04 @ 11:38:47
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback