Softarhelg med mycket film...

Redan söndag! Vad den här helgen har gått snabbt trots att jag egentligen inte gjort så mycket. Fredagen fick jag besök av svägerskan och lilla H en sväng. Blev fika och så blev lilla sötnosen hungrig så faster slängde ihop lite pyttipanna och kokta grönsaker som tydligen gick hem :) Sen skulle jag åka iväg och handla mat, men blev borta 2 timmar för fastnade på Plantagen där jag inhandlade gräsfrö och lavendel. Under sommaren hade jag lavendel i mina två stora krukor, en på verandan och en på uteplatsen och jag tycker de är så fina. Men i slutet av sommaren ville de inte vara med längre och nu fick det bli en ny perenn lavendel istället :) Blev också en sväng in till IKEA där jag köpte 2 fleecefiltar för 10 kr/st. Som hittat! Tänkte jag skulle ha dem när jag sitter ute i höst att sno om mig med när jag läser en bok och dricker lite te ;)

Igår, lördag blev det film, "Step up" med bla. Channing Tatum. Älskar dansfilmer :) Men inte visste jag att den snyggingen kunde dansa :) Har inte direkt sett honom i något annat liknande. Gillade filmen i alla fall även om det är lite samma gamla tema. Den lite ruffiga streetdansarkillen möter den lite rika klassiska dansartjejen. Men som sagt är man en sucker för dansfilmer så räcker det :) I loved it :) Igår blev det också smörgåstårta hos mormor med svägerskan, brorsan, lilla H och mamma. Så gott så! Mormor ville fira in den nya flashiga hissen som nu är klar i bostadsrättshuset där hon bor. Lavendeln blev planterad och gräset är sått på de två hålen efter busken och trädet. (Herregud, hur man skriver när man har bråttom ;) planterat och busen.... var ju bara tvungen att ändra :))



Söndagen blev det söndagsmys i sängen. Frukost på sängen och film. Den här gången "The accidental husband" med bla. Uma Thurman, Colin Firth och Jeffrey Dean Morgan. Helt okej film i alla fall. Lite senare idag såg jag även "The switch", den nya filmen med Jennifer Aniston. Helt okej och ganska så mysig film :) Gillar dock filmen "The backup plan" med JLO bättre, som är lite samma tema. Har faktiskt gjort lite nytta idag också. Jag var iväg och tvättade snygge Sigurd :) (Innan ni får några snuskiga tankar så är det min röda Volvo :)) Han blev så fin så :) Och för att inte ta ut mig helt idag så blev det söndagssoft i soffan på kvällen med en cider till Irene Huss. Riktigt bra de där filmerna :) Hade tänkt att träna idag, men då jag inte är helt bra i halsen ännu, med hosta och så, så fick det bli en lugn dag. Så får hålla mig lite i skinnet någon dag till i alla fall så jag blir helt bra.





Som ni säkert har förstått så älskar jag att kolla på film. Det är som att läsa, ett sätt att komma in i en annan värld för ett tag, vilket kan vara rätt skönt ibland när man behöver koppla av :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Film! Jag avundas dig som har ro att titta på film. Jag får alltid en massa sidoprojekt när jag har ligger i soffan och myser.. Försöker mysa..



Vilken tur att du köpte 2 filtar så att jag kan mysa under en när jag får en biljett till ditt hem

hihi



Kraaaam

Postat av: Daniel

Vi borde ha filmkväll tillsammans!



Bara ÄLSKAR dansfilmer!!!! Å så en skål godis till!

2010-09-07 @ 12:49:26
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Norpan

Jag-har-ordet: du är så välkommen :) Få se om det blir någon kallare dag så ska jag inviga dem. Funderar tom. på att köpa 2 filtar till :) Bra att ha några stycken. Krraaammm



Daniel: Du också? :) Klart vi får lov att ha dansfilmkväll! Godis hör till! :) Kram på dig

2010-09-07 @ 13:22:28
Postat av: Billie

Oj! Vilket kap med filtarna. Jag själv har kärat ner mig i en underbar pläd på Chilli. Jättetjock och mysig. Vill haaaaaaa!



Det är bra att du tittar så mycket på film att jag får en massa tips :) Skönt med en lugn helg btw... :) Önskar jag också förstod vidden av det. Fast jag hade det iof ganska lugnt i helgen. Faktiskt :)



Puss puss

2010-09-07 @ 22:13:29
Postat av: Norpan

Billie: Visst var det! Måste köpa nån mer filt! Filtar kan man aldrig få för många av...eller? ;)

O tjocka mysiga filtar är inte helt fel det heller! Köpte faktiskt just pläd när jag var nere i Ystad på semestern. Är mysigt att ha något att kura in sig i nu på hösten/vintern.



Ja, nån film kanske kan passa i alla fall... Alla var värda att se av dem jag lade ut nu. Inte så svårt faktiskt att ha en skön lugn helg bara man aktiverar sig lite. Skulle alla gånger likväl kunna ligga och läsa en bra bok en hel dag. Men är ju lite olika hur man är. Finns ju olika sätt att koppla av. Vid ett annat tillfälle kan träna järnet vara mitt sätt att koppla av. Sköt om dig! Puss puss

2010-09-07 @ 23:16:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback