Jag ser det snöar, det var väl...

Slutet på den rubriken får ni välja själva... ;) Jag vet hur min slutar :)

Snön vräker ner utanför fönstret!
På väg till jobbet idag hamnade vi bakom en snöplog precis efter vi svängt av motorvägen. Den körde i 50 km/h. Precis vad man önskar sig på väg till jobbet på morgonen.

Ja så var det slut på de små vårkänslorna jag fick av tövädret, solen som tittade fram lite och fågelkvittret som man har kunnat höra lite då och då på mornarna. Nu är det tyst som graven igen. Nu är det isgata med snö över som gäller. Höll på att stå på örat direkt när jag klev utanför dörren imorse. Hann inte skotta av heller innan jag skulle iväg. Så har lite att se fram emot när jag kommer hem till kvällen.

Är riktigt trött på snön nu och längtar bara efter solen och värmen! Kunna sitta ute på uteplatsen o njuta med sin frukost, lunch och middag! Kunna grilla.... ligga på solsängen och mysa! O det är bara mitten på januari... Hur ska jag stå ut??? Utomlandsresa hade inte varit helt fel! Men finns ingen möjlighet till det just nu.

Nästa vecka får jag en praktikant på jobbet så ska börja planera lite för det också den här veckan. Det ska bli både roligt och lite jobbigt också. För gäller ju att att se till att personen får ut något bra av perioden och känner sig nöjd.

O lika trött är jag fortfarande. Har nåt skit i kroppen tror jag för har haft ont i halsen i 2 dagar. Så det gör väl inte saken bättre... Men måste säga att det känns otroligt skönt att man vet att vi är på rätt sida om året och att vi faktiskt går på mot ljusare tider och att det i sinom tid kommer en vår också :)

Kommentarer
Postat av: Mallis - Marlons mamma

Jag tycker också det har snöat tillräckligt och längtar till våren förstås. Skönt att vi är på rätt sida av vintern i alla fall och att det blir ljusare och ljusare.



Saknar mina barnvagnspromenader och inser att jag borde köpt broddar för länge sen.



Kram på dig

Postat av: Billie

Det var ju roligt, hurra! ;) Haha... Nog för att jag också vill ha vår, men det blev iaf väldans fint ute :)



Du får inte skylla på praktikanten, kom ihåg det ;D



Puss!

2011-01-12 @ 22:18:10
Postat av: Frk Svensson

Visst är det skönt att veta att vi går mot ljusare tider iaf :)

KRAAAM

2011-01-12 @ 23:20:43
URL: http://frksvensson.blogspot.com/
Postat av: oskrivnablad

Men idag Norpan så skiner solen från en blå himmel och det är hur vackert som helst =)

Men det där med isgata kan vi skippa tycker jag. På väg in till stan är det värre än Bambi på hal is. INTE SKOJ!

2011-01-13 @ 10:31:18
URL: http://oskrivnablad.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback